ماکرون از ارمنستان در مناقشه قره‌باغ حمایت کرد

رئیس‌جمهور فرانسه با ابراز رضایت از توافق باکو و ایروان برای اتمام جنگ که با وساطت روسیه امضا شد، خواستار توافقی «عادلانه و قابل قبول»‌ برای همه طرف‌ها شد.

ماکرون از ارمنستان در مناقشه قره‌باغ حمایت کرد
کد خبر: 444996
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۳ ۱۵:۱۵:۱۰

اعتمادآنلاین| رئیس‌جمهور فرانسه با ابراز رضایت از توافق باکو و ایروان برای اتمام جنگ که با وساطت روسیه امضا شد، خواستار توافقی «عادلانه و قابل قبول»‌ برای همه طرف‌ها شد.

کاخ الیزه بامداد امروز (جمعه به وقت تهران) در بیانیه‌ای اعلام کرد «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان قول داده که در مناقشه قره‌باغ از آنها حمایت کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» طبق این بیانیه، ماکرون با اعلام آمادگی برای کمک به راهکاری متوازن‌تر و پایدارتر برای همه طرف‌های مناقشه قره‌باغ (در مقایسه با توافق مسکو) گفت که از توافق آتش‌بس راضی است.

در این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور (ماکرون) رضایت خود از اتمام درگیری‌ها را ابراز داشته و دوستی خود با ارمنستان و مردم آن، و همچنین آمادگی برای ساخت راهکار سیاسی قابل قبول، پایدار و عادلانه برای تمام طرف‌ها در قره‌باغ کوهستانی را یادآوری می‌کند».

رویترز همچنین در خبر دیگری نوشت که انتظار می‌رود دیپلمات‌های فرانسوی و آمریکایی به زودی برای صحبت درباره مناقشه قره‌باغ و تلاش برای مداخله در توافق باکو و ایروان به میانجی‌گیری روسیه، به مسکو سفر کنند.

پیشتر، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز از باکو و ایروان خواست تا به تجدید گفت‌وگوهای خود درباره قره‌باغ بپردازند.

جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه بامداد سه‌شنبه از توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر دادند. براساس این توافق، ارمنستان موظف است اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تا یک دسامبر تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها