توافق لیبیایی‌ها برای برگزاری انتخابات در دسامبر 2021

سازمان ملل از توافق لیبیایی ها برای برگزاری انتخابات این کشور در دسامبر 2021 خبر داد؛ توافقی که امیدها را برای پایان دادن به درگیری های تلخ حدود یک دهه اخیر این کشورافزایش می دهد.

توافق لیبیایی‌ها برای برگزاری انتخابات در دسامبر 2021
کد خبر: 445032
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ ۰۷:۳۴:۱۹

اعتمادآنلاین| لیبی از زمان سقوط معمر قذافی ، رئیس جمهور مخلوع آن در سال 2011 شاهد هرج و مرج و خشونت داخلی بوده است.

اعلام توافق برای برگزاری انتخابات، جمعه ، در پنجمین روز گفتگوهای سیاسی در تونس منتشر شد، که در آن 75 نماینده از ارگان ها و گروه های دولتی موجود ، از طیف های مختلف سیاسی و اجتماعی لیبی، شرکت کردند.

استفانی ویلیامز ، نماینده موقت سازمان ملل در لیبی، در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین در این باره گفت که شرکت کنندگان در این گفتگوها توافق کردند که انتخابات ملی در 24 دسامبر 2021 برگزار شود. وی افزود: "این یک تاریخ بسیار مهم برای لیبیایی ها است. روزی خواهد بود که آنها می توانند مشروعیت نهادهای حکومتی خود را تجدید کنند.

ویلیامز با بیان اینکه لیبیایی ها از تحکیم حضور خارجی در کشورشان ترس دارند و " بسیار مشتاق هستند تا حاکمیت خود را بازیابند" ، افزود: "شما می توانید آن را از طریق صندوق های رای دوباره بدست آورید."

این اعلامیه اولین تصمیم مشخصی است که در مذاکرات تونس به دست می آید. انتخابات اعلام شده در دسامبر 2021 اولین انتخابات در لیبی از سال 2014 است. هدف مذاکرات تونس دستیابی به توافق برای تشکیل یک دولت انتقالی جدید در این کشور نفت خیز شمال آفریقا است.

75 نماینده از گروه های لیبیایی که در تونس دیدار کردند توسط سازمان ملل انتخاب شدند که این باعث شد برخی از لیبیایی ها مشروعیت آنها را را زیر سال ببردند و از نحوه انتخاب آنها انتقاد کنند. تحلیلگران همچنین بیم آن دارند که دولتی که در نتیجه این گفتگوها تشکیل خواهد شد ، در آینده همه تلاش خود را صرف مبارزه برای به دست آوردن مشروعیت کند و با مخالفت درونی روبرو شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها