کد خبر: 445150
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ ۱۱:۴۳:۲۷
| |

طرح شفافیت آرای نمایندگان به هیات‌رئیسه مجلس رسید

سمیه محمودی، سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان در چارچوب بسته اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس تقدیم هیئت رئیسه شد.

طرح شفافیت آرای نمایندگان به هیات‌رئیسه مجلس رسید
کد خبر: 445150
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۴ ۱۱:۴۳:۲۷

اعتمادآنلاین| سمیه محمودی، سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره سرانجام طرح شفافیت آرا نمایندگان، اظهار داشت: کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس کار بررسی و رسیدگی به 10 بسته پیشنهادی اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس را در دستور کار دارد که این بسته‌ها پس از بررسی کارشناسی در نشست‌های هفتگی این کمیسیون به نوبت بررسی شده است.

وی در تشریح بسته‌های دهگانه اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، بیان داشت: شفافیت آرای نمایندگان، صیانت از مجلس و نمایندگان ــ کارآمدی مجلس در عرصه قانون‌گذاری، کارآمدی مجلس در عرصه نظارت ــ بازنگری در نقش و اثربخشی هیئت رئیسه، بازنگری در ساختار و تشکیلات شبکه نیروی انسانی مجلس، بازنگری در نقش و اثربخشی کمیسیون‌ها، تسریع در نحوه رسیدگی به اعتبارنامه‌ها، بازنگری در نحوه جابجایی نمایندگان در کمیسیون‌ها، همچنین بازنگری در فعالیت و اختیار کمیسیون اصل نود مجلس از بسته‌های مطروحه برای اصلاح آئین ‌نامه در جهت کارآمدتر کردن قوه مقننه است.

نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:بخشی از یکی از این بسته ها در صحن مجلس مطرح شد که کلیات آن مورد موافقت نمایندگان قرار نگرفت.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها