کد خبر: 445255
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۸ ۰۵:۲۰:۰۰
| |

مجتبی مقصودی، استاد دانشگاه، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

فیرحی صلاح را در صلح می‌دید

مجتبی مقصودی گفت: جناب فیرحی صلاح و آرامش را در صلح و مصالحه می‌دید و توصیه همیشگی‌اش این بود که تنش و چالش مانع‌ساز هستند و صلح راهی است به سوی تحقق اهدافی که برای پیشرفت و آرامش مورد توجه قرار می‌گیرند.

فیرحی صلاح را در صلح می‌دید
کد خبر: 445255
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۸ ۰۵:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجتبی مقصودی، استاد دانشگاه، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره شخصیت دکنر فیرحی، استاد از دست رفته علوم سیاسی دانشگاه تهران، اظهار داشت: استاد داود فیرحی را نه تنها باید نمادی از پیوند حوزه و دانشگاه دانست که حتی با اینکه در کسوت روحانیت بودند، بیشتر مواضع دانشگاهی‌ها را مورد توجه قرار می‌داد و پیش از اینکه یک چهره حوزوی باشند، باید ایشان را یکی از دغدغه‌مندان دانشگاه قلمداد کنیم. البته نباید مجاهدت و تلاش‌هایش را برای پیوند مناسبت حوزه و دانشگاه نادیده بگیریم.

مجتبی مقصودی

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: به همین دلیل کارگزاران و تصمیم‌گیران نظام باید این را در نظر بگیرند که نادیده گرفتن تفکر و نظر مرحوم فیرحی می‌تواند آنها را ناکام بگذارد. به هر حال آنچه ملموس است و انکار نمی‌شود، این است که داود فیرحی مخصوصاً بر اخلاق سیاسی تاکیداتی موکد داشت و بی‌اخلاقی را عاملی بازدارنده در تحقق اهداف می‌دانست.

وی افزود: برخی از مشکلات نظیر سوءمدیریت، عدم مسئولیت‌‌پذیری و همچنین فقدان تحزب و کمرنگ شدن اثرگزاری جامعه مدنی که در سال های اخیر در ردیف عاملان اصلی ناکامی‌های متعدد قرار داشته‌اند، همه‌شان ریشه در بی‌اخلاقی‌های سیاسی دارند که از سوی برخی از سیاسیون انجام می‌شود.

مجتبی مقصودی در پایان گفت: جناب فیرحی صلاح و آرامش را در صلح و مصالحه می‌دید و توصیه همیشگی‌اش این بود که تنش و چالش مانع‌ساز هستند و صلح راهی است به سوی تحقق اهدافی که برای پیشرفت و آرامش مورد توجه قرار می‌گیرند.

چکیده گفت‌وگو با مجتبی مقصودی

-نباید تلاش‌های فیرحی برای پیوند حوزه و دانشگاه نادیده گرفته شود

-توصیه همیشگی‌ فیرحی این بود که تنش و چالش مانع‌ساز هستند

-نادیده گرفتن تفکر فیرحی کارگزاران را ناکام می‌گذارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها