کد خبر: 445372
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۵ ۱۱:۲۸:۰۰
| |

علی نیکزاد، نایب‌رییس دوم مجلس:

کمیسیون‌های تخصصی مجلس فقط در 4 سالن برگزار خواهد شد

نایب‌رییس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، کمیسیون‌های تخصصی مجلس فقط در چهار سالن برگزار خواهد شد.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس فقط در 4 سالن برگزار خواهد شد
کد خبر: 445372
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۵ ۱۱:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| نایب‌رییس دوم مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی، کمیسیون‌های تخصصی مجلس فقط در چهار سالن برگزار خواهد شد.

غلامرضانوری قزلجه، نماینده بستان‌آباد روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس در تذکری گفت: مدت‌ها است که نمایندگان مجلس همه را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مبارزه با ویروس کرونا دعوت می‌کنند ولی در صحن علنی و کمیسیون‌های مجلس با تراکم زیاد نمایندگان روبرو هستیم و این موضوع از طرف خود ما به درستی رعایت نمی‌شود.

وی افزود: برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا بهتر است زیرساخت لازم برای انجام فعالیت الکترونیکی در صحن علنی و کمیسیون‌ها انجام شود.

در همین رابطه علی نیکزاد، نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی در جواب «غلامرضانوری قزلجه» گفت: دیروز در هیات رئیسه درباره این موضوع بحث شد و قرار است در کمیسیون‌ها جلسه تشکیل نشود بلکه فقط کمیسیون‌های تلفیق، اصل 90 و دو سالنی که ظرفیت لازم برای حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی را دارند، محل برگزاری جلسات کمیسیون‌ها باشد و این موضوع از این هفته عملیاتی می‌شود.

«مجید نصیرائی» نماینده مردم فردوس نیز در تذکری گفت: استان خراسان جنوبی در زمینه ابتلا به کرونا شرایط بدی دارد و آمار ابتلا به کرونا چندین برابر بالاتر از متوسط کشوری است.

وی پیشنهاد کرد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تیمی را برای بررسی وضعیت کرونا در این استان به منطقه اعزام کند و از ظرفیت طب سنتی نیز استفاده شود.

تورم از 4 درصد به 40 درصد رسید

«صدیف بدری» در تذکری خطاب به رییس جمهور گفت: اقشار کم درآمد زیر فشار اقتصادی بی سابقه دست و پا می زنند و طبقه متوسط در سراشیبی سقوط به طبقات پایین است. زیرا تورم 4 درصدی از 40 درصد و قیمت پراید از 100 میلیون تومان نیز عبور کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در این شرایط علاوه بر اقتصاد، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی نیز مورد هدف قرار گرفته است وافت شاخص بورس و قیمت بالای مسکن و ارز و دلیل این موضوع است.

وی در تذکری خطاب به وزیر نیرو از او خواست نسبت به تکمیل طرح های استانی از جمله تخصیص حقابه استان از رود ارس، تخصیص آب به صنعت استان، انتقال آب از حوزه قزل اوزن به استان و شهرستان های خلخال و کوثر اقدام کند.

نبود تجهیزات بیمارستانی دربروجرد را به که بگوییم

«فاطمه مقصودی» نماینده مردم بروجرد در تذکری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: تعدادی افراد ناکارآمد، نالایق و نامدیر وضعیت درمان مردم بروجرد را به بازی گرفتند تا در بیمارستان آیت الله بروجردی حتی اکسیژن و آب معدنی برای بیماران کافی نباشد و کشتار و قتل عام در این بیمارستان روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بیماران و فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا چهار برابر شده است و نبود تجهیزات، امکانات، پرسنل، کمبود متخصص عفونی و نیروی خدماتی و کمبود پرستار را به چه کسی باید بگوییم.

دانشگاههای کوچک اسیر انحصارطلبی دانشگاههای بزرگ شدند

«محسن زنگنه» نماینده مردم تربیت حیدریه و محولات نیز در تذکری به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: وزارت علوم براساس طرح آمایش بسیاری از دانشگاه و موسسات آموزش عالی در شهرستان‌ها به خصوص مناطق محروم را به بهانه ارتقای کیفی آموزش عالی تقلیل جایگاه داده و از دانشگاه به دانشکده و یا پردیس ذیل برخی از دانشگاه های بزرگ قرار داده است.

وی ادامه داد: دانشگاه تربت حیدریه، دانشگاه گناباد و دانشگاه کاشمر نیز از جمله دانشگاه‌هایی هستند که به رغم داشتن نوآوری ها و دستاوردهای علمی توسط معاون وزیر علوم تهدید شدند که باید به عنوان پردیس ذیل یکی از دانشگاه‌های بزرگ قرار گیرند.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: متاسفانه انحصارطلبی علمی به نفع چند دانشگاه بزرگ در حال انجام است و این مغایر اصول قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری است و از وزارت علوم می‌خواهیم در این باره تجدیدنظر کنند.‌

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها