برنی سندرز:

خودداری جمهوری خواهان از تایید نتیجه انتخابات حمله به دموکراسی آمریکاست

برنی سندرز در پیامی توییتری نوشت: «خودداری رهبران جمهوری‌خواه در تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تنها حمله به بایدن به شمار نمی‌آید بلکه این اقدام حمله به دموکراسی آمریکاست و نشان دهنده میزان حرکت حزب جمهوری‌خواه به سوی استبداد است.»

خودداری جمهوری خواهان از تایید نتیجه انتخابات حمله به دموکراسی آمریکاست
کد خبر: 445373
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۵ ۱۱:۳۱:۰۳

اعتمادآنلاین| سناتور ایالت ورمونت آمریکا خودداری جمهوری‌خواهان از تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را حمله به دموکراسی آمریکا توصیف کرد.

به گزارش فارس، برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت آمریکا از خودداری جمهو‌ری‌خواهان در برسمیت شناختن نتیجه انتخابات این کشور انتقاد کرد.

وی در پیامی توییتری نوشت: «خودداری رهبران جمهوری‌خواه در تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تنها حمله به بایدن به شمار نمی‌آید بلکه این اقدام حمله به دموکراسی آمریکاست و نشان دهنده میزان حرکت حزب جمهوری‌خواه به سوی استبداد است.»

در حالی که اکثر رسانه‌های آمریکایی از قبیل شبکه جمهوری‌خواه فاکس نیوز، جو بایدن را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب خوانده‌اند، ترامپ همچنان از پذیرش شکست سر باز می‌زند و به پیروزی در انتخابات امید‌وار است.

در همین راستا وی در روند انتقال قدرت به رقیب دموکراتش تأخیر انداخته و به دنبال پیگیری شکایات خود به نتایج انتخابات است.

این در حالی است که نزاع تیم او برای ابطال آرای پُستی در ایالت‌های آریزونا، پنسیلوانیا و میشیگان با شکست همراه شده و دادگاهی در شهر فیلادلفیا ایالت پنسیلوانیا روز گذشته (جمعه) به وقت محلی پنج شکایت حقوقی ستاد انتخاباتی ترامپ و جمهوری‌خواهان را که در آن مدعی بی‌نظمی و تخلف در آرای صندوق‌های پستی انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا شده بودند، رد کرد.

از سوی دیگر کتی بوکوار از مقامات ایالت پنسیلوانیا اعلام کرد که حاشیه برتری جو بایدن در این ایالت به اندازه‌‌ای است که نیازی به بازشماری آرا وجود ندارد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها