میرتاج‌الدینی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه مجلس اعلام کرد:

موافقت سازمان برنامه درباره اجرای 12 بند طرح اصلاح ساختار بودجه

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از موافقت سازمان برنامه درباره اجرای 12 بند طرح اصلاح ساختار بودجه خبر داد و با اشاره به ایراد شورای نگهبان به طرح تامین کالای اساسی گفت: مجلس برای رفع ایرادات آن و روشن کردن نحوه اعتبار اجرا تمرکز ویژه کرده است.

موافقت سازمان برنامه درباره اجرای 12 بند طرح اصلاح ساختار بودجه
کد خبر: 445492
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۵ ۱۷:۴۵:۰۲

اعتمادآنلاین| نایب‌رئیس کمیسیون برنامه مجلس از موافقت سازمان برنامه درباره اجرای 12 بند طرح اصلاح ساختار بودجه خبر داد و با اشاره به ایراد شورای نگهبان به طرح تامین کالای اساسی گفت: مجلس برای رفع ایرادات آن و روشن کردن نحوه اعتبار اجرا تمرکز ویژه کرده است.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات دیدار نمایندگان با مسئولان سازمان برنامه اظهار داشت: اعضای کمیسیون با توجه به ایراد شورای نگهبان نسبت به نحوه تامین منابع مالی طرح الزام دولت برای پرداخت یارانه کالا‌های اساسی بر همراهی و همکاری سازمان برنامه و بودجه با مجلس برای رفع ایرادات تاکید و اعلام کردند، اکنون نسبت به این طرح در جامعه یک انتظاری بوجود آمده و این سازمان باید برای رفع و اصلاح ایرادات در مشارکت با کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کمک‌های لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان سازمان برنامه و بودجه پاسخی نسبت به پیشنهادات نمایندگان برای رفع ایرادات طرح بیان نکردند، تاکید کرد: نمایندگان ضمن ارائه مطالب و پیشنهادات خود درباره نحوه تامین منابع مالی طرح بیان کردند، چگونه دولت با پیشنهاد 25 هزار میلیاردی در ذیل طرح موافق بود، اما با اصل طرح مخالف کرد، اگر منابعی نیست، نباید دولت این پیشنهاد را هم می پذیرفت در صورتی که منبع مالی اجرای طرح الزام دولت برای پرداخت یارانه کالا‌های اساسی 30 هزار میلیارد تومان است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در این طرح منابع مالی را مشابه بند (و) تبصره (2) بودجه سال 1399 تعریف کرده است و دولت می‌تواند، آن را بپذیرد ولی با این حال مجلس مصر بر رفع مشکل است چرا که باید برای معیشت مردم فکری اساسی کرد.

وی همچنین گفت: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نظرات و پیشنهادات خود را درباره اصلاح ساختار بودجه، لایحه بودجه سال 1400 و منابع و مصارف در سال جاری بیان و پیشنهادات خود را مطرح کردند. این در حالی است که نمایندگان مجلس و مسئولان سازمان برنامه و بودجه روی موضوع اصلاح ساختار بودجه تفاهم دارند.

میرتاج‌الدینی در پایان تاکید کرد: نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این نشست به نمایندگان مجلس گفته که نسبت به 12 مورد اصلاح ساختار بودجه ارسالی از طرف کمیسیون موافق بوده و آن را عمل می‌کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها