کد خبر: 445523
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سهم‌خواهی زنان لیبی: یک‌سوم کرسی‌های قدرت از آن ما باشد

زنان لیبی در نشست گفت‌وگوهای سیاسی این کشور خواستار اختصاص سهم حداقلی مشخص از قدرت شده و بر خواسته خود جهت اختصاص یک‌سوم از کرسی‌های سیاسی پافشاری می‌کنند.

سهم‌خواهی زنان لیبی: یک‌سوم کرسی‌های قدرت از آن ما باشد
کد خبر: 445523
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| زنان لیبی در نشست گفت‌وگوهای سیاسی این کشور خواستار اختصاص سهم حداقلی مشخص از قدرت شده و بر خواسته خود جهت اختصاص یک‌سوم از کرسی‌های سیاسی پافشاری می‌کنند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، رسانه‌های عربی گزارش دادند در چارچوب گفت‌وگوهای سیاسی لیبی که در تونس برگزار می‌شود، فعالان زن لیبیایی خواهان پایه‌گذاری ساختاری مبتنی بر برابری جنسیتی و تحقق خواسته‌های زنان در آینده سیاسی کشورشان شدند.

زنان حاضر در این گفت‌وگو بر فراهم شدن زمینه مشارکت زنان لیبیایی در فعالیت‌های سیاسی و تصمیم‌گیری تاکید کرده و آن را یکی از پایه‌های اصلی تحقق دموکراسی و حمایت از آن دانستند.

این زنان در بیانیه خود که مورد توجه رسانه‌های مختلف عربی قرار گرفته بر لزوم مشارکت زنان در مراکز عالی رهبری و اجرایی تاکید کرده و خواهان آن شدند این حضور کمتر از 30 درصد نباشد.

زنان لیبی در عین حال بر لزوم دارا بودن دانش فنی، مدارک علمی و صلاحیت احراز این پست‌ها توسط زنان معرفی‌شده تاکید کرده و از حاضران خواستند از همین ابتدا احترام به حقوق زنان صرف‌نظر از نوع گرایش آنها به ساختارهای مختلف فرهنگی جامعه لیبی تضمین شده و جریان‌های سیاسی متعهد به فراهم کردن زمینه حضور و فعالیت زنان در حیات سیاسی کشور باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها