کد خبر: 445524
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۰۷:۲۱:۵۰
| |

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران خبر داد:

مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی، بیشترین واردات به استان تهران

هوشنگ رضایی، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت که در هفت ماهه امسال بیشترین صادرات این استان در بخش صنعت و بالاترین سهم ثبت سفارشها مربوط به واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی بوده است.

مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی، بیشترین واردات به استان تهران
کد خبر: 445524
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۰۷:۲۱:۵۰

اعتمادآنلاین| هوشنگ رضایی ثمرین، رئیس اداره بازرگانی خارجی استان تهران اظهار کرد: براساس آمارهای اعلام شده از سوی سازمان توسعه تجارت وگمرک، از ابتدای واگذاری سامانه ثبت سفارش کالا به استان (25 آذر 1397) تا آبان امسال تعداد کل پرونده‌های رسیده بالغ بر145 هزار و 468 فقره و ارزش آن‌ها 40 هزار و 602 میلیون یورو بوده است. از این تعداد پرونده بالغ بر 74 درصد تایید و 23 درصد نیز به دلیل عدم احراز شرایط رد شده و مابقی در حال بررسی کارشناسی است.

وی افزود: علیرغم شرایط کرونایی و کاهش 50 درصدی حضور کارکنان بر اساس گزارش سامانه جامع تجارت، مدت زمان رسیدگی به پروندهای ثبت سفارش دریک ماه گذشته از زمان ورود پرونده به کارتابل سازمان و انجام مراحل بررسی و رسیدگی کارشناسی برای کالاهای عمومی هشت روز و برای ماشین آلات واحد و مواد اولیه تولید و صنعت کمتر از یک روز کاری بوده است.

همچنین به گفته رضایی ثمرین، براساس آمارهای گمرک کل کشور بیشترین ثبت سفارشهای صورت گرفته مربوط به گوشی تلفن همراه، ذرت دامی، دانه سویا، روغن خام، کنجاله سویا، شکر خام، چایی و گندم بوده است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی استان تهران با اشاره به شرایط تحریم و مشکلات بانکی ایجاد شده گفت: کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق و چین طی 7 ماهه سال جاری مهمترین کشورهای صادراتی بوده و بخش‌های صنعت، کشاورزی، فرش و صنایع دستی به ترتیب بالاترین سهم صادراتی گمرکهای استان تهران را به خود اختصاص داده اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها