کد خبر: 445598
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۰۹:۵۴:۱۵
| |

حسن تفتیان:

باید از هر یک روز باقی مانده تا المپیک به بهترین نحو استفاده کنیم

حسن تفتیان، قهرمان دوومیدانی ایران، درباره شیوع ویروس کرونا، و تاثیر آن در تمریناتش گفت: تاثیر بسیاری روی تمرینات داشته است اما آنچه من انتظارش را دارم این است که با توجه به اینکه ما کمتر از 9 ماه دیگر مسابقات المپیک را پیش رو داریم، شرایط ویژه‌تری برای المیپیکی‌ها در نظر می‌گرفتند و امکاناتی را در اختیار آنها می‌گذاشتند تا بتوانند تمریناتشان را بهتر پیش ببرند.

باید از هر یک روز باقی مانده تا المپیک به بهترین نحو استفاده کنیم
کد خبر: 445598
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۰۹:۵۴:۱۵

اعتمادآنلاین| کمتر از 9 ماه تا شروع بازی‌های المپیک توکیو باقی مانده است و به دلیل شرایط پاندمی کرونا، بسیاری از ورزشکاران وضعیت مشخصی ندارند.


برگزاری اردوها به مشکل خورده و اردوهای تیم ملی شرایط مشخصی ندارد. شرایطی که اوضاع را برای سهمیه داران المپیک سخت‌تر هم کرده است. در همین خصوص، گفتگوی حسن تفتیان، سریع‌ترین مرد ایران و دارنده سهمیه المپیک توکیو را در خصوص شرایط این روزهای خودش و دوومیدانی را می‌خوانید.


در روزهای کرونایی که شرایط زندگی همه تغییر کرده است، شرایط شما چطور است؟


متاسفانه از وقتی این ویروس منحوس آمده شرایط دنیا تغییر کرده است و زندگی همه مردم دستخوش تغییر شده است. ، شرایط برای همه سخت و دگرگون شده است. این موضوع روی ورزش، ورزشکاران و رویدادهای مهم ورزشی هم اثرگذار بوده است که مهم ترین آنها تعویق یک ساله المپیک بود که بجز در دو جنگ جهانی هرگز سابقه نداشت و اتفاق نادری بود.


اوضاع تمرینات چطور است؟


تمرینات خیلی سخت‌تر شده است. از رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی تا تعطیلی برخی باشگاه‌ها و اردوهای ورزشی تا لغو اردوهای تیم ملی. در حال حاضر بسیاری از ورزشکاران مربی ندارند و به صورت اختصاصی و انفرادی تمرین می‌کنند بدون اینکه زیر نظر یک مربی باشند. این موضوع برای من هم چندین و چند بار اتفاق افتاده است. خدارا شکر الان در برخی رشته‌های ورزشی اردوها و مسابقات شروع شده مثل فوتبال، ولی تا الان هیچ اردویی برای دومیدانی شروع نشده است.


کرونا چقدر روی فرم بدنی و تمرینات شما اثر داشته؟


حتما تاثیر بسیاری روی تمرینات داشته است اما آنچه من انتظارش را دارم این است که با توجه به اینکه ما کمتر از 9 ماه دیگر مسابقات المپیک را پیش رو داریم، شرایط ویژه‌تری برای المیپیکی‌ها در نظر می‌گرفتند و امکاناتی را در اختیار آنها می‌گذاشتند تا بتوانند تمریناتشان را بهتر پیش ببرند چون این روزها برای اهالی ورزش و ما که سهمیه المپیک گرفته‌ایم، سخت است. من انتظار توجه بیشتری از مسئولین ورزش کشورمان دارم که کمی ویژه‌تر به این مساله نگاه کنند.


از اردو و مسابقات پیش رو چه خبر؟


تمرینات دوومیدانی در دنیا به نسبت بسیاری رشته‌های دیگر بهتر بود. در همین سال 2020 مسابقاتی برگزار شد و برگزار خواهد شد و کمتر از پنج ماه دیگر مسابقات جهانی داخل سالن را داریم که احتمال برگزاری‌اش خیلی زیاد است. همچنین مسابقات المپیک را داریم ولی تا این لحظه از اردو، برنامه‌ریزی و آماده‌سازی برای این مسابقات خبری نیست.


در این چند ماه حمایتی از سوی فدراسیون داشتید؟ الان هم که آقای صیامی به عنوان رییس جدید فدراسیون انتخاب شدند.


چندین ماه بود که فدراسیون ما با حضور سرپرست اداره می‌شد که واقعا شرایط خوب و باثباتی را نداشتیم و اتفاقات خوبی در نیفتاد. اما تقریبا یک ماه است که آقای صیامی به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شدند و امیدوارم با توجه به نزدیک بودن مسابقات المپیک برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌هایی صورت بگیرد که ما بتوانیم به شکل ویژه‌تر در این مسابقات فعالیت کنیم. آقای صیامی از جنس خود دوومیدانی هستند. چندین سال دبیر فدراسیون بودند و کاملا با شرایط آشنا هستند. امیدوارم اتفاق خوب برای همه ورزشکاران بیفتد تا هم وضعیت المپیکی‌ها بهتر شود و هم ورزشکارانی هم نزدیک به کسب سهمیه هستند، بتواند برای کشورمان کسب سهمیه کنند.


آقای تفتیان،تعویق مجدد المپیک منتفی شد و شما سهمیه گرفته‌اید، با توجه به اینکه کمتر از 9 ماه تا بازی‌های المپیک باقی مانده، شرایط را چطور می‌بینید؟


ببینید با توجه به اینکه که کرونا باعث شده این روزها شرایط برای مسافرت‌، اردوها، شرکت در مسابقات تدارکاتی و برگزاری اردوهای داخلی و خارجی سخت‌تر شده باشد، ما هم به حمایت ویژه‌تری داریم اما فعلا این اتفاق نیفتاده است. این روزها با توجه به ویروس کرونا، شرایط و مشکلات اقتصادی که در کشورمان هست و زمان کمی که تا المپیک داریم، نیاز به دید وسیع‌تر از فدراسیون‌ها داریم. همانطور که در ورزش فوتبال برای یک مربی خارجی عزم ملی جمع می‌شود و همه دست به دست هم می‌دهند تا مشکلی برای تیم‌های باشگاهی و ملی ایجاد نشود. امیدوارم المپیک هم اینطور دیده شود. ما برای المپیک احتیاج به حمایت ملی داریم. امیدوارم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش توجه ویژه ای به این مساله داشته باشند. دوومیدانی ورزش بسیار وسیعی از نظر تعداد رشته، مدال و ورزشکار است و اگر بخواهیم فدراسیون این رشته را مانند دیگر فدراسیون‌ها ببینیم، باید به چندین فدراسیون تقسیمش کنیم. وقتی همه ورزشکاران در رشته‌های دیگر مثل سرعت، استقامت، پرش و پرتاب و ... همه در قالب یک فدراسیون هستند، پس باید نگاه ویژه‌تری به لحاظ بودجه و امکانات به این رشته داشت.


حرف آخر؟


فقط یک حرف و اینکه زمان مانده تا المپیک خیلی کم است و هر روز برای ما قابل اهمیت است تا به بهترین نحو از آنها استفاده کنیم.

منبع: روزنامه جام جم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها