کد خبر: 445636
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۱:۱۵:۰۸
| |

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه:

سفر پمپئو به منطقه بازی در وقت تلف شده است

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: پمپئو تلاش دارد تا از رژیم صهیونیستی و عربستان به دلیل شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری دلجویی کند و سعی می‌کند که به کشورهای عرب منطقه مانند کشورهای حوزه خلیج فارس، فشار وارد کند تا با اسراییل رابطه آشکار برقرار کنند.

سفر پمپئو به منطقه بازی در وقت تلف شده است
کد خبر: 445636
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۱:۱۵:۰۸

اعتمادآنلاین| «حسن هانی‌زاده»، کارشناس مسایل خاورمیانه، در رابطه با اهداف پمپئو از سفرهای منطقه‌ای گفت: سفر پمپئو به منطقه بازی در وقت تلف شده است، با توجه به اینکه کمتر از دو ماه دیگر مایک پمپئو در منصب وزارت خارجه نخواهد بود و مجبور است که پست وزارت خارجه را ترک کند، لذا در این وقت تلف شده، سعی دارد تا از طریق جریان سازی آخرین ضربه را به ایران، محور مقاومت و حزب الله وارد کند و این یک حرکت نمایشی است و خیلی موثر نخواهد بود.

او ادامه داد: پمپئو تلاش دارد تا از رژیم صهیونیستی و عربستان به دلیل شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری دلجویی کند و سعی می کند که به کشورهای عرب منطقه، مانند کشورهای حوزه خلیج فارس فشار وارد کند تا با اسراییل رابطه آشکار برقرار کنند.

هانی زاده گفت: با توجه به پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، پمپئو هم مجبور است که وزارت خارجه را به فرد دیگری واگذار کند و دیکر تلاش هایش نتیجه بخش نخواهد بود و چندان تاثیری در سیاست گذاری‌های آمریکا در منطقه نخواهد داشت و فقط دلجویی از هم پیمانان آمریکا است.

او اظهار کرد: آنها در صدد هستند تا با تشکیل یک جبهه با شرکت کشورهای عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی، سودان در برابر محور مقاومت اقداماتی را داشته باشند، این رژیم ها به خوبی می دانند که در وقت باقیمانده از دوره وزارت خارجه مایک پمپئو نمی توانند، اقدام چندانی علیه ایران انجام دهند، فقط این احتمال وجود دارد که پمپئو سعی می کند که نفوذ ایران را از طریق تشکیل جبهه عبری و عربی در منطقه، کاهش بدهد.

این کارشناس در پایان گفت: دونالد ترامپ تقریبا به پایان عمر سیاسی خود رسیده و خیلی وقت زیادی ندارد؛ لذا کشورهای عربی در مقابل فشار آمریکا برای عادی سازی رابطه آن هم در یک بازه زمانی خاکستری خیلی زیر بار نخواهند رفت و منتظر خواهند بود که جو بایدن نامزد پیروز حزب دموکرات وارد کاخ سفید شود، آنگاه سیاست‌های خودشان را متناسب با سیاست جو بایدن تعریف کنند. بنابراین سیاست فشار آمریکا برای عادی سازی رابطه بین کشورهای عربی با اسراییل خیلی در این مدت کوتاه جواب نخواهد داد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها