کد خبر: 445694
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۳:۲۳:۵۸
| |

شاهد احمدلو، کارگردان:

انحصار را بشکنیم

شاهد احمدلو قصد دارد، اواخر آذر ماه فیلم جدیدش را با نام «مشمشه» به اکران آنلاین برساند.

انحصار را بشکنیم
کد خبر: 445694
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۳:۲۳:۵۸

اعتمادآنلاین| این فیلم با نام قبلی «سینما خر» ، در اولین حضور بین المللی خود در جشنواره بوسان کره‌جنوبی، کاندید دریافت جایزه بهترین فیلم شد و در تداوم آن برنده جایزه مردمی جشنواره جهانی بنگلور هند و به تازگی هم جایزه ویژه مرجان طلایی بهترین فیلم جشنواره بیگور اسپانیا را دریافت کرده است.


احمدلو که پخش داخلی فیلمش را به پلتفرم «آپرا» به مدیریت: رامین موسوی واگذار کرده است، درباره این پلتفرم گفت: آپرا بدون هیچ مافیا و باندبازی های پشت پرده و مرسوم کنونی رایج در سینما، در راستای حمایت از فیلم های فرهنگی، مستقل و جشنواره ای، بسیار صادقانه تلاش و فعالیت میکند. همین اصل مهم در نهایت باعث شد تا با آپرا به توافق برسیم، چون نگاه سالم و هنری این مجموعه بسیار دوست داشتنی و قابل احترام است.

وی ادامه داد: وقتی فیلمتان ستارهای به زبان عامیانه و مورد علاقه پخش کنندگان بازاری پسند نداشته باشد، عرضه فیلم کار سختی میشود. اما می دانستم باید از یک جا شروع کنیم تا آرام آرام بشود با ساخت و پخش فیلمهای خوب حتی بدون بازیگر معروف، انحصار نمایش فیلمها را از سلطه یکی دو پلتفرم کنونی بیرون کشیده و طلسم را بشکنیم. میشود ثابت کرد تنها این چهره ها و ستاره ها نیستند که فیلمی خوب می شود.

این کارگردان گفت: ایران فقط تهران نیست. بلکه 30 استان دیگر دارد که همه شان کنار هم معنای این کشور را ترجمه می کنند. اما متاسفانه انحصار کور، مافیا و دغدغه ثروت ، میز و قدرت عده ای خاص با زد و بندهای غیر منصفانه، خیلی از پایه های مهم جامعه را به ورشکستگی و یا تک بعدی شدن عرصه های مهم فرهنگی هنری نزدیک کرده است.

شاهد احمدلو در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به اینکه آیا کرونا باعث شد تا فیلم را اکران آنلاین بکند؟ پاسخ داد: خیر. از ابتدا می دانستم که «مشمشه» فیلمی در قامت رایج سینمای بدنه ایران برای اکران عمومی نخواهد نبود. با آنکه ایمان دارم بخاطر داستان فیلم و زبان طنزش بسیار مورد اقبال عموم قرار خواهد گرفت، همانطور که مورد توجه طیف وسیعی از مخاطبان جهانی خودش قرار گرفت. خوشحالم که فیلم اکنون مسیر واقعی خودش را پیدا کرده و همچنان ضمن آنکه برای چند حضور جهانی دیگر با مدیریت پخش بین المللی علیرضا شاهرخی آماده می شود، شرایطی برای اکران آنلاین آن فراهم شده تا در بستری مناسب به نمایش عمومی هم در بیاید.

او با اشاره به ژانر فیلم «مشمشه» تصریح کرد: این فیلم، یک طنز اجتماعی و تخصصی متفاوت نسبت به کمدی های عمومی و دم دستی سینمای ماست که به نوعی می توان کمدی سیاه را به آن اطلاق کرد. فیلمی با زبان شیرین و گرم در مورد پشت صحنه سینما و روابط آدم هایش با یکدیگر در رویایی با یک خر که قرار است بازیگر فیلم و همکار آنها باشد.

احمدلو در پایان گفت: خوشحالم که فیلم مستقل و استانداردی نزدیک به دنیای مورد علاقه خودم را ساختهام که این اتفاق حاصل صداقت، عشق، انگیزه و همراهی بازیگران و همکاران عزیز پشت صحنه فیلم و علی یاور تهیه کننده خوب کار بوده است.

در «مِشمِشمه» پوریا شکیبایی فرزند مرحوم خسرو شکیبایی در نقش اصلی این فیلم حضور دارد و همچنین ترکیبی از بازیگران پیشکسوت قدیمی مانند حسن رضایی، محمدرضا داودنژاد، احمد یاوری‌شاد، فاطمه شکری در کنار چهره‌های جدید استعدادیابی شده از کارگاه‌های آموزشی شاهد احمدلو حضور دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها