کد خبر: 445730
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۴:۴۳:۰۵
| |

حدادعادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

باید «نمود» دفاع مقدس را به «بود» آن نزدیک کنیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مراد از «بود» در فلسفه همان چیز است که وجود دارد و «نمود» جلوه‌ای خاص آن در ادراک ماست و خیلی چیزها بود دارند ولی نمود ندارند یا برعکس؛ اما دفاع مقدس بودش از نمودش بیشتر است باید تلاش کنیم نمود دفاع مقدس را به بود آن نزدیک کنیم.

باید «نمود» دفاع مقدس را به «بود» آن نزدیک کنیم
کد خبر: 445730
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۶ ۱۴:۴۳:۰۵

اعتمادآنلاین| عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مراد از «بود» در فلسفه همان چیز است که وجود دارد و «نمود» جلوه‌ای خاص آن در ادراک ماست و خیلی چیزها بود دارند ولی نمود ندارند یا برعکس؛ اما دفاع مقدس بودش از نمودش بیشتر است باید تلاش کنیم نمود دفاع مقدس را به بود آن نزدیک کنیم.

غلامعلی حدادعادل، روز دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس با بیان اینکه شرایط کشور در ابتدای جنگ شبیه مریضی در بیمارستان بود که جراحی شده و غده سرطانی 2 هزار 500 ساله را خارج کرده است، عنوان کرد: این مریض به دلیل جنگ مجبور بود برای دفاع از عزتش با همان حال بجنگد و به رغم اینکه دفاع مقدس یک واقعه عظیم 8 ساله در وسعت زیاد با دشمنانی بسیار و دنیای استکبار و سلطه علیه ما بود، اما حتی یک وجب از خاک کشور را تسلیم دشمن نکرد.

رییس پیشین مجلس شورای اسلامی، وظیفه مسوولان در بازتابش فرهنگ دفاع مقدس را بسیار سنگین و مهم دانست و گفت: از جنگ جهانی اول و دوم زمان زیادی سپری شده ولی همین کشورهایی غربی که در جنگ جهانی بودند بعد از 76 سال از جنگ جهانی دوم ارتزاق می‌کنند و با فیلم، داستان، رمان و... این واقعه را به رغم شومی آن حفظ کردند.

حدادعادل، مهمترین موضوع در دفاع مقدس را روشن کردن راه برای آینده عنوان و اضافه کرد: دفاع مقدس برخلاف جنگ‌های جهانی نمادی از فداکاری و نزدیک شدن به خداوند است و بیان نمودهای آن سبب می‌شود تا آیندگان این راه را بهتر درک کنند.

وی ادامه داد: جوانانی می‌شناسیم که با شناختن این شهدا نقش آنها را بر لباس و جان و حک کردند. حتی بسیاری شهید آوینی را الگوی خود کردند و در این راه سردار سلیمانی چون خورشید است که راه را نشان می‌دهد.

رییس فرهگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به اینکه نزدیک به 20 هزار کتاب درباره دفاع مقدس در کشور منتشر شده است، افزود: این سبب باز شدن میدان وسیعی برای شعرا و نویسندگان در غنای ادبیات دفاع مقدس شده است و حتی در کشورهای خارجی که ادبیات فارسی تدریس می‌کنند از ما می‌خواهند که ادبیات دفاع مقدس را در اختیار آنها قرار دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شعر فارسی، رمان و داستان کوتاه به خاطر دفاع مقدس چنان رشد کرد که گویی انفجار ادبی بود و امروز آنقدر نمونه‌های مختلف تولید شده که انتخاب را مشکل می‌کند.

عادل با اشاره به کتاب راوی و رزمنده گفت: چنین نمونه‌هایی، ادبیات جدید را در آثار هنری کتاب مقدس ایجاد کرد و چنین کتاب‌هایی حتی می‌تواند پایه تولید فیلم، فیلمنامه و آثار مختلف هنری و فرهنگی شود.

همچنین در این مراسم «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار ارزش‌های ‌دفاع مقدس گفت: برای نسل فعلی و جوانان و نوجوانان باید دفاع مقدس را به درستی تحلیل کنیم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس برای یک روز، یک ماه، یک سال و یک قرن نیست بلکه باید تا سال‌های بسیاری مردم حظ دفاع مقدس را ببرند.

وی گفت: 200 سال پیش هر جنگی در این کشور رخ داده بود سبب شد مال و زمین کشور به بیگانگان داده شود یا طبق آمار 50 درصد جمعیت و نیروی انسانی را در جنگ و قحطی و بیماری از بین برود.

رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر دفاع مقدس نبود خبری از عزت این کشور هم نبود و شهید سردار سلیمانی نیز می‌گوید اگر بخواهیم یک جامعه آخرالزمان را نشان دهیم این جامعه در دفاع مقدس بود.

همچنین در این پایان مراسم از برترین‌های کتاب و نشر قدردانی شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها