سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات 1400 | مردم دیگر در انتخابات به دنبال کاندیدای اصولگرا یا اصلاح‌طلب نیستند

سید رضا اکرمی گفت‌: تنش‌آفرینی‌ها مردم را از سیاسیون زده‌ کرده است و آنها دیگر در انتخابات به دنبال کاندیدای اصولگرا یا اصلاح‌طلب نیستند. به نظر من کاندیدایی در انتخابات ریاست‌جمهوری مورد توجه قرار خواهد گرفت که اولاً مشکلات موجود را ببیند، درد را بشناسد و البته راه درمانی صحیح را برای کاهش مشکلات ارائه دهد.

انتخابات 1400 | مردم دیگر در انتخابات به دنبال کاندیدای اصولگرا یا اصلاح‌طلب نیستند
کد خبر: 445746
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس- در حالی که هفت ماه به روز برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم باقی مانده، تحلیل‌ها همچنان از عدم رغبت بخش مهمی از جامعه برای حضور در انتخابات 28 خرداد 1400 حکایت می کنند. با توجه به این وضعیت شاید سوال مهم در فضاس سیاسی امروز ایران این باشد که با رعایت چه الزام‌هایی می‌توانیم شرایط را برای مشارکت حداکثری فراهم کنیم؟

سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این باره اظهار داشت: من قبول ندارم که مردم از وضع موجود ناراضی‌اند؛ در واقع مردم ناراضی نیستند، ناراحت هستند. بالاخره فشارهایی که از خارج به جمهوری اسلامی وارد می‌شود و همچنین مساله کرونا گرفتاری‌ها را به بیشترین حالت ممکن خود رسانده است، به طوری که سفره‌ها روزبه‌روز کوچک‌تر‌ و کالاهای ضروری گران‌تر می‌شود. طبیعی است ایرانی‌ها در چنین وضعیتی سختی‌ زیادی بکشند و زندگی برایشان دشوار شود.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن مشکلات اخیر این است که کشور ما تحریم شده و به همین دلیل نمی‌توانیم به مقدار لازم نفت بفروشیم. در نتیجه این تحولات درآمد دولت کم شده است. ما حتی برای جابه‌جایی ارز همین تجارت محدودمان هم مشکل داریم. در نتیجه مردم ناامید شده‌اند و شدیداً نگران آینده خود و فرزندا‌ن‌شان هستند؛ یعنی مادامی که کرونا، که جهان را عاصی و خسته کرده، کنترل نشود و نتوانیم پول‌های بلوکه‌شده کشور را آزاد کنیم ناراحتی‌هایمان تمام نخواهد شد.

او تصریح کرد: اما باید این را در نظر گرفت که همه مشکلات به هر حال چاره‌ای دارند‌. یکی از راه‌های رسیدن به آرامش ایجاد اتحاد، همصدایی و همچنین رعایت اخلاق در داخل کشور است. با این حال متاسفانه گاه مشاهده می‌شود مسئولانی که در سطوح بالای نظام مسئولیت دارند با ادبیاتی تهاجمی با یکدیگر صحبت و درباره عملکرد یکدیگر سیاه‌نمایی می‌کنند و سیاست غلط تخریب را در پیش می‌گیرند.

نماینده ادوار مجلس توضیح داد: این در حالی است که باید مردم را به آرامش دعوت نه اینکه با کوک کردن ساز اختلاف و دعوا جامعه را بیشتر از گذشته ناامید و مأیوس کرد. به هر حال اختلاف، ناراحتی و نارضایتی به وجود می‌آورد.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: این تنش‌آفرینی‌ها مردم را از سیاسیون زده‌ کرده است و آنها دیگر در انتخابات به دنبال کاندیدای اصولگرا یا اصلاح‌طلب نیستند. به نظر من کاندیدایی در انتخابات ریاست‌جمهوری مورد توجه قرار خواهد گرفت که اولاً مشکلات موجود را ببیند، درد را بشناسد و البته راه درمانی صحیح را برای کاهش مشکلات ارائه دهد. در وضعیت کنونی جامعه بیشتر از هر زمانی به آرامش احتیاج دارد.

چکیده گفت‌وگو با سید رضا اکرمی

-مردم ناراضی نیستند، ناراحت هستند

-تنش‌آفرینی‌ها مردم را از سیاسیون زده کرده است

-مردم شدیداً نگران آینده خود و فرزندا‌ن‌شان هستند

-کرونا جهان را عاصی و خسته کرده است

-جامعه بیشتر از هر زمانی به آرامش احتیاج دارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها