محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات 1400 | دولت مسبب اصلی مشارکت پایین احتمالی در انتخابات است

محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه گفت: روی کار آمدن بایدن نمی‌تواند تغییری در میزان مشارکت مردم در انتخابات به وجود آورد. در واقع دولت با ناکامی‌هایش موجبات نارضایتی عمومی را فراهم کرده است و اگر ریزشی در انتخابات باشد، فقط باید دولت و دولتی‌ها را مسبب اصلی مشارکت پایین دانست.

انتخابات 1400 | دولت مسبب اصلی مشارکت پایین احتمالی در انتخابات است
کد خبر: 445749
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اصولگرایان برخلاف اصلاح‌طلبان رضایت چندانی از پیروزی جو بایدن در انتخابات 2020 آمریکا ندارند و در تحلیل‌هایشان عنوان می‌کنند که بایدن و ترامپ هیچ تفاوتی ندارند.

محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌ باره اظهار داشت: اگر مردم تجربه برجام را نداشتند، ممکن بود به اشتباه فکر کنند پیروزی جو بایدن در انتخابات‌ آمریکا می‌تواند مشکلات ایران را حل یا حداقل کم کند. اما دولت روحانی نشان داد که بر مذاکرات بین‌المللی مسلط نیست و توان مذاکره و حفظ منافع ایران را ندارد و به همین دلیل در ازای تعهدات زیادی که به طرفین می‌دهد، وعده‌هایی ناچیز و سراب‌مانند می‌گیرد. به همین خاطر تحریم‌ها نه تنها لغو نشد‌ بلکه در دوره باراک اوباما و ترامپ تشدید هم شد.

این دیپلمات پیشین در ادامه گفت: حتی در دولت اوباما آقای جان کری به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا صریحاً از موقتی بودن برجام و بازگشت کشورش به سیاست‌های تحریمی خبر داده بود. این دولت نه تنها به وعده‌های انتخاباتی‌اش عمل نکرد بلکه شرایط نشان می‌دهد همه امور برعکس چیزی بود که روحانی نویدش را به مردم داده بود. همچنین اصولاً اگر بنا باشد مذاکره‌هایی برقرار شود، مذاکره‌کنندگان باید دشمن‌شناس باشند و مرعوب دشمن نشوند.

او توضیح داد: این نکته را باید جدی گرفت که ایران‌هراسی و تاراج نفت ایران هدف مشترک دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در آمریکاست و این 2 فقط در تاکتیک‌ها اختلاف سلیقه دارند. این توضیح‌ها نشان می‌دهد‌ امیدواری به بایدن امیدی واهی است؛ مثلاً ترامپ تحریم همه‌جانبه را مطرح می‌کرد و بایدن تحریم هوشمندانه را پیشه می‌کند. یا اینکه ترامپ شهید سلیمانی را ترور کرد و علناً مسئولیت ترور را بر عهده گرفت، بایدن اما این کار را انجام می‌دهد و زیر بار مسئولیت کارش نمی‌رود.

محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه در پایان گفت: شرح این شرایط نشان می‌دهد که روی کار آمدن بایدن نمی‌تواند تغییری در میزان مشارکت مردم در انتخابات به وجود آورد. در واقع دولت با ناکامی‌هایش موجبات نارضایتی عمومی را فراهم کرده است و اگر ریزشی در انتخابات باشد، فقط باید دولت و دولتی‌ها را مسبب اصلی مشارکت پایین دانست.

چکیده گفت‌وگو با محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه

-امیدواری به بایدن امیدی واهی است

-دولت روحانی بر مذاکرات بین‌المللی مسلط نیست

-جان کری از بازگشت کشورش به سیاست‌های تحریمی خبر داده بود

-آمدن بایدن نمی‌تواند تغییری در میزان مشارکت به وجود آورد

-ایران‌هراسی هدف مشترک دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان است

-اگر بنا بر مذاکره باشد، مذاکره‌کنندگان باید دشمن‌شناس باشند و مرعوب دشمن نشوند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها