کد خبر: 445799
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۰۸:۳۸:۵۴
| |

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن:

تمامی خودروهای مشمول طرح «ساماندهی عرضه خودرو» باید در بورس کالا عرضه شوند/ خودروهای تمام‌برقی و هیبریدی تا سه سال از عرضه در بورس معاف هستند

حجت‌اله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن از معافیت سه ساله خودروهای هیبریدی و تمام برقی برای عرضه در بورس کالا خبر داد.

تمامی خودروهای مشمول طرح «ساماندهی عرضه خودرو» باید در بورس کالا عرضه شوند/ خودروهای تمام‌برقی و هیبریدی تا سه سال از عرضه در بورس معاف هستند
کد خبر: 445799
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۰۸:۳۸:۵۴

اعتمادآنلاین| حجت‌اله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن درباره تصویب «طرح سامان‌دهی عرضه خودرو» که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، گفت: طرح ساماندهی عرضه خودرو در کمیسیون صنایع پس از گذشت حدود 4 ماه به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:به هنگام بررسی طرح از نظرات کارشناسی بهره بردیم تا بدون کمترین ایراد و اشکال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که «طرح ساماندهی عرضه خودرو» چه اهدافی را دنبال می‌کند، گفت: هدف طرح ساماندهی بازار خودرو متعادل کردن عرضه و تقاضای خودرو است. همچنین در تلاش هستیم تا از تبدیل شدن خودرو به کالای سرمایه‌ای جلوگیری کنیم.

فیروزی درخصوص چگونگی عملکرد این سازوکار نیز گفت: بر اساس این طرح، تمامی خودروهایی که شامل طرح می‌شوند باید در بورس کالا عرضه گردند؛ در غیر اینصورت خودروهایی که در بورس عرضه نشوند و اگر کسی آن‌ها را خریداری کند جرم انگاری صورت می‌گیرد و با شخصی که خودرو را خریداری کرده مطابق تبصره (1) ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: خریدارانی که در این طرح قصد خرید خودرو دارند باید گواهی‌نامه و کدملی داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در طرح ساماندهی عرضه خودرو، خودروهای تمام برقی و هیبریدی تا سه سال از عرضه در بورس معاف هستند

وی با بیان این‌که شواری رقابت، خودروهای مشمول طرح ساماندهی عرضه را مشخص می‌کند، اظهار داشت: مصارف مختلفی برای هزینه کرد مابه التفاوت قیمت فروش خودرو در بورس و قیمت پایه در نظر گرفته شده است که 20 درصد برای توسعه حمل و نقل عمومی و جایگزینی خودروهای فرسوده، 10 درصد افزایش کمیت و کیفیت تولید خودرو، 50 درصد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به خودروسازان برای تحقیق و توسعه را شامل می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها