کد خبر: 445807
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۰۹:۰۰:۴۳
| |

به تالیف حسن پورگل‌محمدی؛

«تئاتر» از راه می‌رسد/ کتابی برای آشنایی اقشار مختلف با هنر نمایش

حسن پورگل محمدی از چاپ کتابی درباره تئاتر و معرفی گونه‌های مختلف این هنر با عنوان «تئاتر» خبر داد که در زمستان 99 منتشر خواهد شد.

«تئاتر» از راه می‌رسد/ کتابی برای آشنایی اقشار مختلف با هنر نمایش
کد خبر: 445807
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۰۹:۰۰:۴۳

اعتمادآنلاین| حسن پورگل محمدی عضو انجمن مدرسان خانه تئاتر و موسس آکادمی هنر «دراما» درباره انتشار کتابd با عنوان «تئاتر» گفت: کتاب «تئاتر» قرار است بهمن ماه در بازار کتاب پخش شود. برای چاپ کتاب با انتشارات مختلفی وارد مذاکره شدم که در نهایت با یکی از آنها به توافق رسیدم؛ انتشاراتی که به صورت تخصصی سال‌ها چاپ کتاب‌های هنر را عهده دار بوده است.

وی ادامه داد: نزدیک به 5 ماه مراحل نگارش کتاب به طول انجامید و 6 ماه نیز به پژوهش، تحقیق و رصد هنرهای نمایشی تئاتر پرداختم که البته مرحله پژوهش همچنان و تا قبل از چاپ کتاب ادامه خواهد داشت. این کتاب در برگیرنده تجربیات، درس‌نوشته‌ها و در بخش‌هایی گردآوری‌هایی از تألیفات و ترجمه‌هایی درباره هنر تئاتر است. در نگارش این کتاب تلاش شده تولد تئاتر و نمایش در بستر روان، جامعه و تاریخ نشان داده و سپس به نقد این هنر در دهه و سده‌های اخیر پرداخته شود.

پورگل محمدی درباره فصل‌های مختلف کتاب توضیح داد: کتاب «تئاتر» در 8 گام نوشته و شامل 8 فصل «تئاتر کودک و نوجوان»، «تئاتر آیینی و سنتی»، «تئاتر صحنه‌ای ایران»، «تئاتر صحنه‌ای جهان»، «سبک شناسی تئاتر»، «فلسفه و تئاتر»، «تئاتر خیابانی، محیطی، میدانی» و «روان شناسی و جامعه شناسی نمایش» می‌شود.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: نمایش، نقش عناصر نمایشی گونه‌های نمایشی، نمایش و انواع آن در ایران و جهان، سبک‌های هنری-نمایشی، نقد و تعریف آن از نگاه جامعه شناسان و روان شناسان، نقد تئاتر از نگاه سایکو و پسیکودرام عناوین اصلی این کتاب هستند. «تئاتر» برای آشنایی خانواده‌ها، جامعه دانشجویان و دانش آموزان با هنر نمایش و یافتن الگویی مناسب برای شناخت این هنر طراحی شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها