کد خبر: 445821
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۰۹:۲۴:۵۵
| |

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل:

برنامه هسته‌ای ایران برای مصارف غیرنظامی و صلح‌آمیز است

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل با تاکید بر ماهیت صرفا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد، توان نظامی کشور برای ممانعت از هر گونه ماجراجویی مالیخولیایی اثبات شده است.

برنامه هسته‌ای ایران برای مصارف غیرنظامی و صلح‌آمیز است
کد خبر: 445821
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۰۹:۲۴:۵۵

اعتمادآنلاین| علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل بر توانمندی نظامی تهران، برای ممانعت و پاسخگویی به هر گونه ماجراجویی توسط هر متجاوزی، تاکید کرد.

این رسانه در گزارشی ادعا کرد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای مهار برنامه هسته‌ای ایران به دنبال گزینه‌هایی برای حمله بوده اما مشاورانش و افراد حاضر در جلسه شامل مایک پمپئو وزیر خارجه و مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا او را از انجام این کار منصرف کرده‌اند.

بنا بر ادعای نیویورک تایمز، آنها به ترامپ هشدار دادند این کار ممکن است به یک درگیری گسترده‌‌تر در هفته‌های پایانی دور اول ریاست‌ جمهوری‌ او منجر شود.

کاخ سفید به گزارش ادعایی این روزنامه آمریکایی واکنشی نشان نداده اما خبرگزاری رویترز گزارشی درباره این موضوع منتشر کرده و در آن به سراغ یک مقام ایرانی مستقر در نیویورک رفته است.

رویترز از علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره گزارش ادعایی نیویورک تایمز سوال کرد و نظر او را جویا شد.

میریوسفی با بیان اینکه برنامه هسته‌ای ایران برای مصارف غیرنظامی و ماهیت آنها صرفا صلح‌آمیز است، تاکید کرد، سیاست‌های دونالد ترامپ تغییری در این موضوع ایجاد نکرده است.

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل افزود: «البته ایران ثابت کرده است که قادر به استفاده از توانمندی نظامی مشروع خود برای ممانعت کردن یا پاسخ گفتن به هر گونه ماجراجویی مالیخولیایی هر متجاوزی است».

سناریوسازی ضد ایرانی تازه نیویورک تایمز در شرایطی انجام شده که طی هفته گذشته این رسانه در یک خبر ادعایی دیگر، مدعی ترور یک سرکرده القاعده در تهران شد؛ ادعایی که سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران در رد آن گفته بود: «همه می‌دانند القاعده دست پرورده کیست....این سناریوسازی‌ها چیزی نیست که به ایران بچسبد. این اتهام‌زنی‌ها ارزش پاسخگویی را ندارد».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها