کد خبر: 445832
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۰۹:۵۳:۲۹
| |

کدام اپراتور بهترین کیفیت اینترنت را ارائه می‌دهد؟

گزارش وضعیت کیفیت اینترنت ایران در شش ماهه اول سال 99 با عنوان "ایران در مسیر هوشمندی" توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد.

کدام اپراتور بهترین کیفیت اینترنت را ارائه می‌دهد؟
کد خبر: 445832
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۰۹:۵۳:۲۹

اعتمادآنلاین| گزارش جدیدی که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده به کاربران این امکان را می‌دهد تا بهترین انتخاب را میان اپراتورهای کشور داشته باشند.

گزارش وضعیت کیفیت اینترنت ایران در شش ماهه اول سال 99 با عنوان "ایران در مسیر هوشمندی" توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گزارشی مفصل و در دویست و پنجاه صفحه‌، وضعیت کلی اینترنت کشور بر اساس پارامترهای مختلف را مورد سنجش قرار داده است.

برای تهیه این گزارش تفصیلی، 6 هزار و 700 سنجه (ابزار اندازه‌گیری) توسط وزارت ارتباطات در سراسر کشور نصب شده است که این گزارش تحلیلی درباره کیفیت اینترنت میانگین 6 ماه اول سال 99 به شما نشان می‌دهد کدام اپراتور بهترین اینترنت را ارائه می‌دهد.

پارامترهای مختلفی برای ارزیابی شبکه ارائه سرویس اینترنت در این گزارش مورد توجه قرار گرفته اند. پارامترها در دو گروه کلی شاخص‌های سنجش کیفیت (QoS) و شاخص‌های تجربه مشتری در نقطه انتقایی انتقال خدمات (QoE) دسته‌بندی می‌شود.

این گزارش نشان می‌دهد که کیفیت اینترنت ایران مخصوصا در زمینه نسل سوم با استاندارد جهانی نزدیک است و در برخی پارامترها نیز در ایده‌آل‌ترین شرایط ممکن است.

این گزارش جهت انتخاب بهتر مشترکین و کاربران کشور منتظر می‌شود.


وضعیت اپراتورهای کشور


Jitter: تفاوت زمانی بین بسته‌های اطلاعاتی از لحظه ارسال در شبکه تا زمان رسیدن به مقصد سپری می‌کند

PLR: میانگین گم‌شدن یا از دست رفتن بسته‌های IP در طول شبکه خدمت‌دهنده

RTT: مدت‌زمانی که یک درخواست از مبدأ به مقصد ارسال و پاسخ آن نیز دریافت می‌شود
توضیحات جدول: متوسط تأخیر (latency) حدود 90 میلی‌ثانیه، Jitter کمتر از 4 میلی‌ثانیه، پینگ کمتر از 90 میلی‌ثانیه و پکت لاس زیر یک درصد ایده‌آل‌ترین وضعیتی است که می‌توان برای کیفیت پوشش اینترنت متصور شد.


براساس گزارش‌هایی نیز که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شده، تعداد اشتراک‌های پهن باند ثابت از 58 هزار و 310 اشتراک در سال 92 به 9 میلیون و 479 هزار و 337 اشتراک در سال جاری و در حوزه پهن باند سیار از اشتراک صفر در سال 92 به 76 میلیون و 531 هزار و 176 اشتراک در سال 99رسیده است.

بر همین اساس ضریب نفوذ پهن باند ثابت از 7/63 درصد در سال 92 به 11/28 درصد در سال جاری و ضریب نفوذ پهن باند سیار از صفر درصد در سال 92 به 91/07 درصد در سال 99 رسیده است.


نمودار سهم بازار اپراتورها

همانطور که در این جدول نیز مشاهده می‌کنید، اپراتور اول کشور با سهم پنجاه درصدی، بیشترین سهم را از بازار اپراتورهای کشور در اختیار دارد.

پهن باند

در زمینه پهن باند نیز همراه اول در فناوری‌های نسل سوم و چهارم بیشترین تعداد مشترک را داراست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها