معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

نقص در اطلاعات نیمی از متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از نیمی از 700 هزار نفر متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن، هنوز اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان تکمیل نکرده‌اند.

نقص در اطلاعات نیمی از متقاضیان تسهیلات ودیعه مسکن
کد خبر: 445881
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۱۱:۳۷:۴۳

اعتمادآنلاین| محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صحبت مشترکی با سازمان امور مالیاتی داشته‌ایم، تصریح کرد: ادبیات درج شده در سازمان امور مالیاتی باید با ادبیات ما هماهنگ شود.

محمود زاده تاکید کرد: مقرر شده در این رابطه با سیستم امور مالیاتی در یکی دو روز آینده جلسه‌ای داشته باشیم، تا بتوانیم از این طریق کدها را مشترک کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سامانه املاک و اسکان، هم اکنون هیچ مشکلی ندارد و کارها طبق روال در حال اجرایی شدن است اما آمارها به صورت مدوام در حال افزایش و یا کاهش است.

او بیان کرد: ممکن است خانه‌های خالی از طریق این سامانه تشخیص داده شوند، اما ممکن است برخی از این واحدها بعد از تشخیص بلافاصله فروخته شوند، بنابراین اطلاعات به طور دائم در این سامانه به روز رسانی می‌شود.

ارسال پیامک‌های خانه‌های خالی به صورت روزانه

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: پیامک‌ها به صورت روزانه ارسال می‌شوند و بازخوردها هم باعث کاهش آمارها می‌شوند.

محمود زاده همچنین درباره پرداخت وام ودیعه مسکن هم گفت: تاکنون بیش از 80 هزار تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شده و ما با بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به صورت مرتب در حال رایزنی هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با بانک‌ها به عنوان متولی به صورت مداوم برای پرداخت تسهیلات در حال مکاتبه هستیم و روزانه اشکالات و سوالات در این زمینه پاسخ داده می‌شود.

او ادامه داد: 700 هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند و از این تعداد تنها 260 هزار نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده‌اند و پالایش این افراد در حال انجام است.

محمود زاده تاکید کرد: مابقی این افراد تاکنون اطلاعات خود را تکمیل نکرده‌اند و بنابراین امکان معرفی آنها به بانک‌ها وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اطلاعات بعد از تکمیل، پالایش می‌شوند، گفت: متقاضیان در اولین فرصت باید اطلاعات خود را در سامانه تکمیل کنند تا در روند پرداخت تسهیلات دچار مسئله نشویم.

او اظهار کرد: 260 هزار نفر تا کنون به بانک‌ها معرفی شده‌اند و از این تعداد 80 هزار نفر تسهیلات دریافت کردند و تنها 103 هزار نفر تشکیل پرونده داده‌اند.

محمود زاده تصریح کرد: تاکنون از این 700 هزار نفر، 420 هزار نفر اطلاعات خود را در سامانه تکمیل نکرده‌اند و باید هرچه سریعتر اطلاعات خود را تکمیل کنند.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: با توجه به بازه زمانی در نظر گرفته شده، متقاضیان باید هرچه سریعتر این اطلاعات را تکمیل کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها