کد خبر: 445992
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۱۵:۵۷:۰۱
| |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

صادرات، واردات و ترانزیت از بنادر با وجود شدیدترین تحریم ها تداوم دارد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تداوم تخلیه و بارگیری کالا با وجود تحریم ها خبر داد و گفت: سازمان بنادر تمرکز ویژه ای در راستای توسعه زیرساخت ها، روبناها و تجهیزات بنادر دارد.

صادرات، واردات و ترانزیت از بنادر با وجود شدیدترین تحریم ها تداوم دارد
کد خبر: 445992
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۱۵:۵۷:۰۱

اعتمادآنلاین| محمد راستاد در حاشیه همایش اتحادیه اقتصادی اوراسیا با بیان اینکه امروز 11 پروژه توسعه ای در بندر انزلی به بهره برداری می رسد و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود، اظهار کرد: از این پروژه ها، 4 پروژه توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده که بالغ بر 800 میلیارد ریال و مابقی به میزان 900 میلیارد ریال توسط سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه گذاری شده است.

وی یادآور شد: توانسته ایم شرایط خوب و ایده الی را از حیث زیرساخت ها، روبناها و تجهیزات بندری در نوار ساحلی کشور ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ظرفیت سالانه 246 میلیون تنی بنادر تجاری کشور، اظهار داشت: از طریق بنادر بازرگانی در شمال و جنوب ایران می توانیم در آینده نزدیک شاهد توسعه مبادلات کالا و ترانزیت با کشور های آسیای میانه باشیم.

راستاد با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه و غیرقانونی، تصریح کرد: این تحریم ها کاملا مغایر با کنوانسیوان های بین المللی سازمان جهانی دریانوردی( آیمو) است و ایران همواره اعتراض خود را در مجامع بین المللی اعلام کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت تجاری ایران و اینکه ناوگان دریایی کشور در زمره 20 ناوگان برتر دنیا قلمداد می شود، عنوان کرد: با توجه به توانمندی و قابلیت بنادر تجاری از نظر پذیرش انواع کالاها و کشتی ها، توانسته ایم شرایط محدود کننده را تعدیل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، از رشد 10 درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور به رغم اعمال شدیدترین تحریم ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون با اجرای 700 میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری، خوشبختانه صادرات، واردات و ترانزیت از بنادر تداوم داشته است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها