کد خبر: 446131
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۸ ۱۰:۲۸:۳۶
| |

دوفوریت واگذاری اختیار افزودن نمایندگان جامانده از کمیسیون‌ها به هیات‌رئیسه واگذار شد

نمایندگان مجلس دو فوریت اصلاح آیین‌نامه مبنی بر افزایش سقف کمیسیون‌ها و واگذاری اختیار افزودن نمایندگان جامانده به کمیسیون‌ها به هیات رئیسه مجلس واگذار شد.

دوفوریت واگذاری اختیار افزودن نمایندگان جامانده از کمیسیون‌ها به هیات‌رئیسه واگذار شد
کد خبر: 446131
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۸ ۱۰:۲۸:۳۶

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس دو فوریت اصلاح آیین‌نامه مبنی بر افزایش سقف کمیسیون‌ها و واگذاری اختیار افزودن نمایندگان جامانده به کمیسیون‌ها به هیات رئیسه مجلس واگذار شد.

در جلسه صحن علنی امروز (چهارشنبه 28 آبان) دو فوریت اصلاح آیین‌نامه مبنی بر افزایش سقف کمیسیون‌ها به این دلیل که مرحله دوم انتخابات به علت شیوع کرونا با تاخیر برگزار شد و 10 نفر از نمایندگان چندماه بعد از شروع به کار مجلس و تعیین تکلیف کمیسیون‌ها وارد مجلس شدند، مطرح شد.

محتوای این پیشنهاد به این صورت بود که برای تعیین تکلیف این 10 نفر به هیات‌رئیسه مجلس اختیار داده شود که این افراد را براساس تحصیلات، تجربیات و سوابق به کمیسیون‌هایی که در حوزه تخصص آن‌ها است، اضافه کند.

مخالفان این پیشنهاد ورود با تاخیر این 10 نفر را یک اتفاق طبیعی دانستند. همچنین با بیان اینکه با حضور آن‌ها به تعداد کلی نمایندگان افزوده نشده است و کمیسیون قضایی و حقوقی هنوز جای خالی دارد، این افراد به آن کمیسیون افزوده شوند.

در مقابل موافقین حضور دیرهنگام این 10 نماینده را نتیجه شیوع کرونا و تاخیر در برگزاری انتخابات دانستند و خواستار این شدند با در نظر گرفتن این احتمال تعدادی از این افراد با توجه به سوابق و توانمندی که دارند اگر در زمان تشکیل کمیسیون‌ها در مجلس داشتند، احتمال حضورشان در کمیسیون‌های تخصصی مرتبط با تحصیلات و تخصص آن‌ها وجود داشت، در این مورد استثناء قائل شده و زمینه حضور آن‌ها فراهم شود.

در پایان دو فوریت این پیشنهاد با حضور 221 نماینده مجلس به رای گذاشته شد که با 152 رای موافق، 57 رای مخالف و 6 رای ممتنع تصویب شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها