رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان:

60 درصد مهندسان یا بیکارند یا در اسنپ کار می‌کند

احمد خرم ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان "60 درصد مهندسان یا بیکارند یا در اسنپ کار می‌کنند"گفت: با نگهداری ساختمان‌ها 200 هزار فرصت شغلی برای مهندسان ایجاد می شود.

60 درصد مهندسان یا بیکارند یا در اسنپ کار می‌کند
کد خبر: 446162
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۸ ۱۱:۱۵:۲۱

اعتمادآنلاین| ااحمد خرم ، رئیس سازمان نظام مهندسی حدود 10 ماه پس از انتصاب به‌عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی در اولین نشست خبری با محوریت اجرای مبحث 22 مقررات ساختمان (نگهداری و تعمیر ساختمان) با یادآوری این‌که کاری برای اعضای نظام مهندسی انجام نداده‌ایم، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی 550 هزار عضو هستند که 60 درصد از این تعداد یا در تخصص خود کار نمی‌کنند یا بیکار هستند یا اسنپ کار می‌کنند.

وی ادامه داد: فوق لیسانس معماری از دانشگاه شهید بهشتی در اسنپ کار می‌کند. باید فکری به حال مهندسان و بهره‌برداران ساختمان کنیم. بهره‌برداری،‌ نگهداری، بازسازی و نوسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های بزرگ را رها کرده‌ایم.وی افزود: متولی این بخش وزارت راه و شهرسازی و متصدی هم شهرداری‌ها هستند که اگر این دو با هم هم عزم نشوند هیچ اتفاقی نمی‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان این‌که متولی ساخت و سازها وزارت راه و متصدی نظام مهندسی ساختمان است، گفت: ما در نسل سوم ساخت و سازها هستیم و دنیا در نسل ششم. خیلی عقب هستیم، باید متولی و متصدی اراده و عزم واحدی داشته باشند که این عزم وجود دارد.خرم با بیان این‌که باید 40 درصد ساخت و سازها صنعتی باشد که الان 5 درصد است،‌گفت: با توجه به استقبال وزارت راه به دنبال راه‌اندازی ستاد صنعتی‌سازی، هوشمندسازی و ساختمان‌های سبز هستیم.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون حدود 10 میلیون واحد مسکنی در کشور داریم که نیازمند نگهداری هستند، اظهار کرد: این برنامه باعث اشتغالزایی 200 هزار نفری می‌شود، قول می‌دهیم با تعریف فرصت‌های شغلی طی دو برنامه توسعه‌ای نرخ بیکاری مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی به صفر برسد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها