حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه:

مجلس با اصلاح ساختار بودجه به دنبال شفافیت منابع و هزینه‌هاست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بانک مرکزی باید نظارت کند، بانک‌های عامل باید حمایت کنند و وزارتخانه‌ها نیز باید کمک کنند تا هر پولی که از بودجه عمومی کشور به هرکسی پرداخت می‌شود، با شناسه باشد و این کار در راستای شفافیت است.

مجلس با اصلاح ساختار بودجه به دنبال شفافیت منابع و هزینه‌هاست
کد خبر: 446209
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۸ ۱۲:۴۰:۵۷

اعتمادآنلاین| رئیس کمیسیون برنامه مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت منابع و هزینه‌ها هدف مجلس از اصلاح ساختار بودجه است، لذا هرکس که از بودجه پولی را دریافت می‌کند باید شناسه داشته باشد.


حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه 28 آبان ماه) قوه مقننه در جریان بررسی جزئیات طرح احکام کلی بودجه 1400 گفت: قرار ما این است که همه‌چیز در کشور روشن و شفاف شود و هر کس که یک ریال بودجه از دولت دریافت می کند با شناسه دریافت کند. بانک مرکزی باید نظارت کند، بانک‌های عامل باید حمایت کنند و وزارتخانه‌ها نیز باید کمک کنند تا هر پولی که از بودجه عمومی کشور به هرکسی پرداخت می‌شود، با شناسه باشد و این کار در راستای شفافیت است.

وی افزود: ما با سیاست‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) کاری نداریم، اصلاح ساختار به معنی شفاف کردن منابع و هزینه‌هاست، در حال حاضر کسانی هستند که از کمیته امداد امام (ره)، سازمان بهزیستی و چند نهاد حمایتی دیگر پول دریافت می‌کنند؛ باید مشخص شود که این افراد از چه نهادهایی پول دریافت می‌کنند و این شفافیت در راستای اصلاح ساختار بودجه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: در صورت مغایرت جزء سوم بند الف ماده واحد طرح کلی احکام کلی بودجه 1400 با اصل 110 قانون اساسی، شورای نگهبان مخالفت خواهد کرد، بنابراین تاکید کمیسیون بر این بند است.

گفتنی است جزء سوم بند الف ماده واحده طرح مذکور به ثبت و ساماندهی پرداخت‌های حمایتی از محل بودجه عمومی در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره دارد و نمایندگان در جریان بررسی جزئیات این طرح، به حذف این بند و مغایرت آن با اصل 110 قانون اساسی اشاره کردند، اما در نهایت با رفع ابهام به تصویب مجلس رسید.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها