کد خبر: 446271
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از وضعیت تیم‌های شهرستانی در لیگ برتر:

از استعفای مدیرعامل تراکتور تا جنگ بازیکنان در فولاد

لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی برابر بوسنی تعطیل بود و به همین خاطر تیم‌های شهرستانی حاضر در لیگ برتر در زمان تعطیلی مشغول تمرین و برگزاری بازی‌های دوستانه بودند.

از استعفای مدیرعامل تراکتور تا جنگ بازیکنان در فولاد
کد خبر: 446271
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی برابر بوسنی تعطیل بود و به همین خاطر تیم‌های شهرستانی حاضر در لیگ برتر در زمان تعطیلی مشغول تمرین و برگزاری بازی‌های دوستانه بودند. ضمن اینکه باید گفت تیم‌های شهرستانی لیگ برتر روزهای کم‌حاشیه‌ای را پشت سر گذاشتند و تا حدودی این تعطیلات را با آرامشی نسبی به پایان رساندند. در ادامه این گزارش نگاهی می‌کنیم به وضعیت تیم‌های شهرستانی حاضر در لیگ برتر بیستم.

تراکتور و قطع همکاری با یک مدیر دیگر

گویا قرار نیست صندلی مدیریت باشگاه تراکتور روی آرامش را به خود ببیند. مالک متمول این باشگاه مدیران مختلفی برای تیم انتخاب می‌کند، اما عمر مدیریتی آنها چندان دوامی ندارد و خیلی زود صندلی مدیریت تی‌تی‌ها را ترک می‌کنند و جایشان را به فردی دیگر می‌دهند. محمد علیپور تازه‌ترین قربانی صندلی مدیریت تراکتور است. فردی که عمر مدیریتش کمتر از 50 روز طول کشید و اوسط هفته جاری از سمتش استفعا کرد و هیات‌مدیره این باشگاه هم با این استعفا موافقت کرد.

حالا این باشگاه با سرپرست اداره می‌شود اما سوالی که باید پاسخی برایش یافت این است که چرا صندلی مدیریت سرخ‌های تبریز ثبات چندانی ندارد؟ برای تیمی که به تازگی قهرمان جام حذفی ایران شده و نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست این بی‌ثباتی نگران‌کننده است.

مدیرعامل تراکتور

ماشین‌سازی و تمدید قرارداد با مربی جوان

وحید بیاتلو جوان‌ترین مربی تاریخ لیگ برتر است و حالا مدیران ماشین‌سازی تبریز تصمیم گرفته‌اند قرارداد این مربی جوان را تمدید کنند. روابط عمومی باشگاه ماشین‌سازی درباره تمدید قرارداد با این مربی می‌گوید: «وحید بیاتلو به عنوان جوان‌ترین سرمربی تاریخ لیگ برتر در اجرای سیاست‌های کلان باشگاه موفق شد تیمی اقتصادی، جوان و بومی را آماده مسابقات کند که این عملکرد با رضایت هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی همراه بوده است تا در ارج نهادن به ارزش‌های نیروی جوان، قرارداد وحید بیاتلو با توافق طرفین تا پایان لیگ بیست و دوم تمدید شود.»

1

مس رفسنجان و تایید زمین بازی

ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان برای انجام دیدارهای خانگی تیم فوتبال مس مورد تایید سازمان لیگ قرار گرفت و این اتفاق باعث ایجاد حواشی زیادی شد.

بیست و پنجمین روز از آبان‌ماه، در ساختمان سازمان لیگ جلسه‌ای با حضور سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ، محمدرضا کشوری‌فرد دبیر سازمان لیگ، مجید زین‌الدینی مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان، علی علیزاده معاون فنی این باشگاه و علیرضا دادگر دبیر هیات فوتبال استان کرمان در خصوص محل شرایط میزبانی تیم مس رفسنجان برگزار شد و محل برگزاری بازی‌های خانگی مس رفسنجان انتخاب شد.

مدیران تیم گل‌گهر سیرجان به زمین شهدای صنعت مس رفسنجان ایراداتی وارد کردند که مهم‌ترین آنها چمن مصنوعی این ورزشگاه است. هرچند باشگاه مس رفسنجان با توجه به تایید سازمان لیگ فوتبال ایران، این ادعای تیم گل‌گهر را رد کرده است.

1

بازگشت خطیبی به اراک

رسول خطیبی که امسال با آلومینیوم اراک در لیگ برتر حضور دارد به دلیل آنچه کم‌کاری مدیران این تیم عنوان کرده بود از حضور در تمرینات آلومینیوم خودداری کرد و از مدیران این تیم خواست تا این تیم تازه صعود کرده را برای لیگ برتر تقویت کنند. این اتفاق هم رخ داد و باشگاه آلومینیوم چند بازیکن برجسته چون محسن ربیع‌خواه را جذب کرد. بعد از آن بود که خطیبی دوباره به تمرینات بازگشت. او درباره اتفاقات رخ‌داده در روزهای گذشته گفت: «باز هم از اعضای هیات‌مدیره که پس از بازی با نساجی برای رفع مشکلات چندین تماس با من گرفتند تشکر می‌کنم. به آنها گفتم تیم از لحاظ بازیکن مشکل دارد. نمی‌توانستیم بازیکن تیم دیگری را جذب کنیم زیرا با باشگاه خود قرارداد داشتند. نفراتی که به تیم ما آمدند قراردادی با سایر تیم‌ها نداشتند و سعی کردیم روی آنها بیشتر کار کنیم. الحمدلله باشگاه چهار بازیکن جدید برای ما جذب کرد. اکنون شرایط تیمی را پیدا کرده‌ایم. قبل از آن 16، 17 بازیکن داشتیم.»

رسول خطیبی

سپاهان آماده بازی با آلومینیوم می‌شود

هفته اول لیگ برتر چندان برای سپاهان خوشایند نبود. شاگردان محرم نویدکیا برابر گل‌گهر متحمل شکستی سنگین شدند و حالا خودشان را برای هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر آماده می‌کنند. هرچند به گفته بازیکنان سپاهان، این تیم نتوانست دستورات نویدکیا را در هفته اول اجرا کند و همین هم دلیل باخت آنها بود. محمدرضا خلعتبری درباره بازی برابر گل‌گهر گفته است: «ما آن‌طور که باید و شاید نتوانستیم بازی کنیم. مواردی را که در طول هفته تمرین کرده بودیم و آنچه را که نویدکیا به ما گفته بود به خوبی انجام ندادیم. سرمربی در مورد راه‌های گلزنی حریف با ما صحبت کرده بود اما متاسفانه از همان‌جا یعنی توپ‌های بلند و ارسال‌ها گل خوردیم و نتیجه را واگذار کردیم.»

حالا شاگردان نویدکیا خود را برای بازی با آلومینیوم آماده می‌کنند و طبق گفته مسئولان این تیم، محمد محبی پدیده فصل گذشته لیگ برتر هم می‌تواند زردهای اصفهان را در این بازی همراهی کند. او که پس از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا زانوی خودش را جراحی کرد اکنون در آمادگی کامل به سر می‌برد. محبی به همراه سایر نفرات در تمرینات گروهی حاضر است و مشکلی برای همراهی تیم در بازی خانگی هفته دوم لیگ بیستم ندارد.

سپاهان

ذوب‌آهن و مشکلات داوری

لیگ برتر برای ذوب‌آهن با اشتباهات داوری آغاز شد. اشتباهاتی که باعث شد سبزهای اصفهانی در اولین دیدارشان در لیگ بیستم پیروزی را با تساوی عوض کنند. حالا آنها امیدوارند این اشتباهات در هفته دوم لیگ برتر تکرار نشود.

مدیران باشگاه ذوب‌آهن بیانیه‌ای درباره بازی خودشان در هفته دوم لیگ برتر صادر کرده‌اند. در بخشی از این بیانیه آمده است: «ذوب‌آهن اصفهان در هفته دوم لیگ برتر روز جمعه 30 آبان در تبریز به مصاف ماشین‌سازی می‌رود. امید است با دقت و نظارت بیشتر بر شرایط داوری دیگر تیم ذوب‌آهن که برنده درایت کادرفنی و بازیکنان خود است، بازنده تیم داوری نباشد و دل مردم خونگرم نصف جهان، هواداران غیور و پرسنل سختکوش مادر صنعت کشور از نتایج و حاشیه‌های غیرمنتظره به درد نیاید.»

ذوب آهن اصفهان

اولتیماتوم نکونام به بازیکنان فولاد

جواد نکونام فصل گذشته نتایج خوبی با فولاد خوزستان کسب کرد و حالا در دومین فصل حضورش در خوزستان امیدوار است بتواند خودش را به فوتبال ایران ثابت کند. شاگردان نکونام که در هفته اول برابر ذوب‌آهن به تساوی دست پیدا کردند در هفته دوم لیگ برتر باید به مصاف استقلال بروند.

اما فولاد این روزها جای بازیکنانی است که تلاش می‌کنند و برای رسیدن به ترکیب اصلی می‌جنگند. نکونام در این باره گفته است: «سال گذشته اسم‌ها برای ما مهم نبود و دنبال نفراتی بودیم که خوب تمرین می‌کنند. مشکلی نداشتیم که بخواهیم اسم‌ها را از تیم کنار بگذاریم و بتوانیم بازیکنانی را که خوب تمرین می‌کنند به کار بگیریم.»

فرهاد مجیدی و جواد نکونام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها