کد خبر: 446282
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

انتخابات آمریکا | 5 کار ترامپ بعد از اعلام پیروزی بایدن چه بود؟

گرچه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا حاضر نیست شکست خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بپذیرد، اما ظاهراً از زمان اعلام پیروزی جو بایدن تمایل چندانی به انجام وظایف ریاست‌جمهوری خود ندارد و تنها در حال تکرار چند اقدام خاص است.

انتخابات آمریکا | 5 کار ترامپ بعد از اعلام پیروزی بایدن چه بود؟
کد خبر: 446282
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| گرچه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا حاضر نیست شکست خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بپذیرد، اما ظاهراً از زمان اعلام پیروزی جو بایدن تمایل چندانی به انجام وظایف ریاست‌جمهوری خود ندارد و تنها در حال تکرار چند اقدام خاص است.

به گزارش اعتمادآنلاین، سی‌ان‌ان طی گزارشی تمامی اقدامات دونالد ترامپ را طی 2 هفته بعد از اعلام پیروزی جو بایدن در پنج محور خلاصه کرده است.

در این گزارش آمده است ترامپ از آن زمان دیگر حاضر به پاسخ دادن به پرسش خبرنگاران نیست در حالی که برنامه‌های کاری روزانه‌اش نیز تقریباً تمام شده و خبری از برنامه‌های از پیش طراحی‌شده تا 20 ژانویه، روز تسلیم قدرت، دیده نمی‌شود. امری که نه در رابطه با دوره ریاست‌جمهوری ترامپ و نه هیچ رئیس‌جمهور دیگری سابقه نداشته است.

به گفته این شبکه تلویزیونی، ترامپ در حال حاضر تنها پنج کار انجام می‌دهد که عبارت‌اند از:

انجام بازی گلف

1- انجام بازی گلف در زمین شخصی‌اش در ایالت ویرجینیا. او تا لحظه تهیه این گزارش 283 روز از روزهای ریاست‌جمهوری‌اش را در زمین گلف گذرانده است.

گشتن در توییتر و نوشتن توییت‌های مستمر

2- گشتن در توییتر و نوشتن توییت‌های مستمر در راستای ترویج ادعاهایی در رابطه با نظریه توطئه و تقلب در انتخابات. او همچنین بارها در صفحه توییتر خود تاکید کرده است پیروزی جو بایدن را به رسمیت نمی‌شناسد.

اتخاذ تصمیمات نظامی غافلگیرکننده

3- اتخاذ تصمیمات نظامی غافلگیرکننده و جنجالی که صرفاً منجر به ایجاد سردرگمی شرایط سیاسی در این کشور شده است؛ یکی از آنها اعلام عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان و عراق است، از طرفی هم ادعا می‌شود او از مشاورانش خواسته تا مساله تهاجم به برخی از مراکز هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار دهند.

اخراج شماری از مسئولان عالیرتبه آمریکا

4- اخراج شماری از مسئولان عالیرتبه آمریکا پس از اعلام پیروزی بایدن که در رأس آنها مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا قرار دارد. بعد از این عزل، ترامپ تغییرات زیادی در صفوف مسئولان پنتاگون به وجود آورده است. گفته می‌شود جینا هاسپل رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هم در صف انتظار افراد اخراجی ایستاده است.

تکرار ادعای پررنگ بودن نقش خود در ساخت واکسن ویروس کرونا

5- تکرار ادعای پررنگ بودن نقش خود در ساخت واکسن ویروس کرونا، این در حالی است که کسی فراموش نکرده‌ است که ترامپ به مدت 2 ماه خطرناک بودن این ویروس را انکار می‌کرد. او در ماه‌های اول به مردم آمریکا توصیه می‌کرد به زندگی عادی خود بپردازند و مطلقاً از ویروس کرونا هراسی به دل راه ندهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها