دبیر کل مجمع ایثارگران:

دولت به فکر معیشت مردم باشد و بقیه هم با دولت همکاری کنند

جواد امام، دبیر کل مجمع ایثارگران گفت: قرنطینه برای کنترل بیماری کرونا لازم و ضروری است، اما دولت هم به  فکر معیشت مردم باشد

دولت به فکر معیشت مردم باشد و بقیه هم با دولت همکاری کنند
کد خبر: 446292
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ۰۷:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| جواد امام، دبیر کل مجمع ایثارگران با ضر وری دانستن قرنطینه سراسری کشور اظهار کرد: در مدتی که درگیر بیماری کرونا هستیم شاهد سیاست های دوگانه ای بودیم و در وزارت بهداشت هم نظرات متفاوتی وجود داشت. ابتدا گفته شد که باید قرنطینه انجام شود اما بعد این نظر مطرح شد که بیماری باید فراگیر شود تا جامعه در برابر آن ایمن شود، ولی هر چه جلوتر رفتیم شرایط سختر و مشکلات بیشتر شد.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی مغازه ها از ساعت 18 عصر به بعد خاطر نشان کرد : عمده مشکلات مردم وضعیت معیشتی آنهاست، اکنون همه درباره لزوم قرنطینه اتفاق نظر دارند و جامعه مدنی و احزاب و نخبگان جامعه هم باید دست به دست هم دهند تا جلوی گسترش بیماری گرفته شود، همه باید با دولت همکاری کنند، ولی دولت هم در این شرایط سختباید به فکر مردم باشد.

وی ادامه داد: در شرایط کرونا و رکود، درآمد مردم کاهش یافته و کسبه آسیب دیده اند و دولت باید سیاست مشخصی در زمینه مالیات اعمال کند. من شنیدم که درآمد مالیاتی دولت کاهش نیافته در حالی که دولت می توانست با کاهش مالیات کمکی به کسبه آسیب دیده بکند. در این شرایط هم مردم و هم کسبه همراهی بیشتری با دولت خواهند داشت.

این فعال سیاسی با یادآوری این که کرونا هنوز درمان مشخصی ندارد تصریح کرد: خبرهای امید بخشی درباره تولید واکنس به گوش می رسد، اما زمان استفاده از آن هنوز مشخص نیست. بنابراین راه دیگری جز رعایت پروتکلهای بهداشتی و قرنطینه نداریم، اما به موازات برقراری قرنطینه باید دولت تصمیمات دیگری در رابطه با معیشت مردم هم بگیرد. نمی شود همه چیز را تعطیل کرد، اما تکالیف مالیاتی از دوش مردم برداشته نشود. دولت باید تکلیف خود را نسبت به معیشت مردم اجرا کند.

امام ادامه داد: به نظر من مردم هم حتما موافق قرنطینه هستند، چون به هر حال کرونا خطری برای همه است، اما به هر حال مشکلات معیشتی هم وجود دارد. کسی بدش نمی آید در قرنطینه باشد و مشکل معیشتی هم نداشته باشد. دولت باید حداقل ها را برای مردم تامین کند.

وی در پایان تاکید کرد: قرنطینه برای کنترل بیماری کرونا لازم وضروری است و مردم هم با دولت همراهی می کنند، ولی دولت هم باید با مردم همراه باشد و با اتخاذ سیاستهای روشن مشکلات معیشتی مردم را درایام قرنطینه کاهش دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها