کد خبر: 446381
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ۱۱:۳۵:۳۸
| |

پرسپولیس در بن‌بست مالی

تمامی راه‌ها برای درآمدزایی باشگاه پرسپولیس بسته شده باشد. تیمی که قرار است حدود یک ماه دیگر در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی کند اما مشکلات ریز و درشت مالی آن را در بدترین وضعیت ممکن قرار داده است.

پرسپولیس در بن‌بست مالی
کد خبر: 446381
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ۱۱:۳۵:۳۸

اعتمادآنلاین| در پی استعفای اجباری مهدی رسول‌پناه از سرپرستی باشگاه پرسپولیس جعفر سمیعی مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان جانشین او شد. مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس روز 10 آبان‌ماه بعد از مراسم معارفه‌اش به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: «بزرگترین مشکل باشگاه مسائل اقتصادی است. در این زمینه یک کمیته اقتصادی تشکیل خواهد شد ضمن آنکه در مورد حضور باشگاه در بورس نیز برنامه‌ریزی شده و قطعاً اقدامات حضور در بازار سرمایه انجام خواهد شد.» مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس با توجه به شغلی که در وزارت ورزش و جوانان داشت به خوبی می‌دانست چه مشکلاتی در این تیم پیش‌ روی اوست که حالا جعفر سمیعی را با چالشی جدی روبه‌رو کرده است. اگر می‌خواهید به عمق گرفتاری و تنگنای مالی باشگاه پرسپولیس پی ببرید تا انتهای این گزارش با ما باشید.

موجودی حساب باشگاه 7 میلیون تومان است!

10 روز بعد از مراسم معارفه جعفر سمیعی در باشگاه پرسپولیس، ابراهیم شکوری معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس هم خبر عجیبی درباره موجودی این باشگاه داد. در روزهایی که شایعه شده بود موجودی حساب باشگاه فقط 7 میلیون و 800 هزار تومان است، ابراهیم شکوری ضمن تأیید آن گفت: «شاید 7 میلیون مبلغ دقیقی نباشد اما تقریباً همین حدود موجودی حساب باشگاه است. واقعاً کارهای خوبی برای درآمدزایی انجام می‌دهیم و بحث برانکو و مسائل گذشته حل شده است. موجودی حساب باشگاه مبلغ ناچیزی است و ما مشکلات مالی داریم و نمی‌توانیم آن را کتمان کنیم اما پرسپولیس یک باشگاه هوادارمحور است و قدرتش به پشتیبانی هواداران است.»

10 درصدی که هنوز پرداخت نشده است

طبق قول و قراری که از قبل باشگاه با بازیکنان و کادر فنی داشت قرار بود 10 درصد از قرارداد پرسپولیسی‌ها برای فصل جدید به عنوان قسط اول به آنها پرداخت شود اما این اتفاق تا الان رخ نداده تا این مسئله حسابی باعث ناراحتی پرسپولیسی‌ها شود. وضعیت مالی باشگاه پرسپولیس آنقدر بد است که مدیران باشگاه فعلاً نمی‌توانند پولی تأمین کنند. بازیکنان قدیمی پرسپولیس همچنین آپشن‌های قهرمانی سال‌های گذشته خود را دریافت نکرده و از این بابت به شدت ناراحت هستند و حالا عدم پرداخت پیش‌قرارداد فصل جدید هم قوز بالای قوز شده است.

فقط 2 بازیکن جدید پرسپولیس پول گرفته‌اند!

پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات 7 بازیکن جدید خریداری کرد که اغلب در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشیده و به صعود این تیم به فینال آسیا کمک کردند. اما نکته عجیب این است که فقط سعید آقایی (‌20 درصد) و میلاد سرلک 500 میلیون تومان دریافتی داشته‌اند. سرلک همین 500 میلیون تومان را هم تمام و کمال به عنوان بخشی از پول یک میلیارد و 500 میلیون تومانی رضایتنامه‌اش به باشگاه شهرخودرو مشهد پرداخت کرده است. حامد لک، علی شجاعی، احسان پهلوان، عیسی آل‌کثیر و آرمان رمضانی 5 بازیکن جدید پرسپولیس محسوب می‌شوند که هنوز هیچ پولی بابت قرارداد امسال خود از باشگاه دریافت نکرده‌اند. این در حالی است که معمولاً باشگاه‌ها پس از خرید بازیکن جدید بین 20 تا 30 درصد به عنوان پیش‌پرداخت به آن بازیکن می‌پردازند.

مشکل رادو!

بوژیدار رادوشوویچ گلر کروات پرسپولیس هم مدت‌هاست از باشگاه حقوق نگرفته است. او حتی قصد بازگشت به ایران را نداشت و در مصاحبه‌ای از تبعیض باشگاه پرسپولیس بین خودش و بشار رسن گلایه کرد اما در نهایت با وعده دریافت پول برگشت. حالا مشکلات این بازیکن هم مرتفع نشده و باشگاه قول داده به زودی مبلغی به او پرداخت کند.

تا اطلاع ثانوی روی کارگزار حساب نکنید!

لابد می‌دانید مهم‌ترین منبع درآمد مالی پرسپولیس کارگزار این باشگاه است. کارگزار تا امروز حتی بیشتر از توافق به پرسپولیس پول داده و تا آخر آذر پرداختی به باشگاه پرسپولیس نخواهد داشت. چرا؟ طبق شنیده‌ها قرارداد باشگاه پرسپولیس با کارگزار فعلی 110 میلیارد تومان برای لیگ بیستم است و شنیده می‌شود 75 میلیارد تومان از این رقم پرداخت و به قول معروف پیش‌خور شده است. ظاهراً این پول در زمان مهدی رسول‌پناه صرف پرداخت مطالبات برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس و هزینه‌های جاری باشگاه از جمله سفر به قطر و لیگ قهرمانان آسیا شده است.

پول بانک گردشگری هم خرج شده است!

با امضای قرارداد بانک گردشگری با باشگاه پرسپولیس، اسپانسری این بانک تا پایان فصل لیگ برتر فوتبال کشور (سال 1401) ادامه دارد. مذاکرات مربوط به این قرارداد که از سال گذشته شروع شده بود، بین مقام‌های ارشد بانک گردشگری و باشگاه پرسپولیس و همچنین شرکت آتیه‌پرداز امضا شده است. بر اساس قرارداد امضا شده بین طرفین، 2 محور اساسی مورد توافق قرار گرفت. به موجب این قرارداد، بانک گردشگری در فصل‌های آتی تا سال 1401 در تمام مسابقات اعم از لیگ برتر، جام‌ حذفی و... به عنوان اسپانسر باشگاه پرسپولیس انتخاب و مقرر شد نام و نشان بانک گردشگری روی پیراهن پرسپولیس نقش‌آفرینی کند. در همین ارتباط شنیدیم مبلغی حدود 15 میلیارد تومان هم بانک گردشگری در اختیار باشگاه پرسپولیس گذاشته که آن هم خرج و هزینه طلب برانکو و... شده است!

روی پاداش لیگ قهرمانان آسیا هم حساب نکنید

بر کسی پوشیده نیست در صورت قهرمانی پرسپولیس در آسیا، این باشگاه ایرانی پاداش حدوداً 120 میلیارد تومانی را به جیب خواهد زد! نماینده شایسته ایران در لیگ قهرمانان آسیا با صعود به فینال این رقابت‌ها دو میلیون دلار پاداش خود را تثبیت کرده است. حال اگر یحیی گل‌محمدی و شاگردانش بتوانند در فینال این مسابقات نماینده شرق آسیا را شکست داده و قهرمان شوند بیش از 4 میلیون دلار پاداش از AFC طلبکار خواهند شد! چرا طلبکار؟ همان‌طورکه می‌دانید کشورمان از سوی آمریکا تحریم شده و این تحریم‌های ناجوانمردانه اجازه مبادله پول بین کنفدراسیون فوتبال آسیا و ایران را نمی‌دهد. AFC هم بر اساس همین تحریم‌ها نمی‌تواند حتی یک دلار از حق مسلم پرسپولیس را به باشگاه ایرانی بپردازد و معلوم هم نیست این 4 میلیون دلار چه زمانی به دست دوستان برسد، بنابراین پرسپولیسی‌ها فعلاً نمی‌توانند هیچ حسابی روی پاداش لیگ قهرمانان آسیا باز کنند!

باشگاه پرسپولیس در بن‌بست مالی!

به نظر می‌رسد تقریباً تمامی راه‌ها برای درآمدزایی باشگاه پرسپولیس بسته شده باشد. تیمی که قرار است حدود یک ماه دیگر در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی کند اما مشکلات ریز و درشت مالی آن را در بدترین وضعیت ممکن قرار داده است. امید می‌رود وزارت ورزش و جوانان هر چه زودتر به کمک جعفر سمیعی و مدیران تیم فینالیست لیگ قهرمانان آسیا بشتابند. قهرمانی پرسپولیس در آسیا یک افتخار ماندگار برای فوتبال و ورزش ماست و حیف است این تیم شایسته با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کند.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها