کد خبر: 446411
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ۱۳:۰۷:۳۴
| |

رئیس دیوان محاسبات:

برخی نهادها به وقت حسابرسی خود را در مقام پاسخگویی نمی‌دانند

مهرداد بذرپاش، رئیس دیوان محاسبات با مهم خواندن پاسخگویی مسئولین در برابر بودجه، گفت: بسیاری از نهادها وقتی بودجه می‌خواهند در صف دولت و مجلس هستند اما وقتی نوبت به حسابرسی می‌شود، نهاد غیردولتی می‌شوند و خود را در مقام پاسخگویی نمی‌دانند.

برخی نهادها به وقت حسابرسی خود را در مقام پاسخگویی نمی‌دانند
کد خبر: 446411
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ۱۳:۰۷:۳۴

اعتمادآنلاین| جلسه بررسی بودجه شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه سال 1400 و تبادل نظر درباره اصلاح ساختار بودجه با حضور مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در دیوان محاسبات برگزار شد.

در این جلسه، بذرپاش با مهم خواندن پاسخگویی مسئولین در برابر بودجه دریافتی، گفت: بسیاری از نهادها وقتی بودجه می‌خواهند در صف دولت و مجلس هستند اما وقتی نوبت به حسابرسی و تعریف نقش آنها در توسعه کشور می‌شود، نهاد غیردولتی می‌شوند و خود را در مقام پاسخگویی نمی‌دانند.

در این جلسه، بودجه نهادهای عمومی، شرکت‌های دولتی و شهرداری‌ها و همچنین بدهی دولت به شرکت‌ها و صندوق‌ها بررسی شد و بر تسریع در نهایی شدن گزارش تفریغ بودجه تأکید شد.

تشکیل کمیسیون تخصصی متشکل از معاونین فنی و مشاور رئیس کل دیوان محاسبات کشور و برخی از معاونین و روسای امور سازمان برنامه و بودجه به منظور ارائه نقطه نظرات فنی درخصوص اصلاح ساختار بودجه از مصوبات این جلسه بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها