نخست وزیر پاکستان:

اسلام‌آباد در کشاندن طالبان پای میز مذاکره نقش داشت

نخست وزیر پاکستان در نشست خبری مشترک با رییس‌جمهور افغانستان، با تاکید بر تلاش‌های کشورش برای برقراری صلح در افغانستان گفت که اسلام‌آباد در کشاندن طالبان پای میز مذاکره با دولت افغانستان نقش داشت.

اسلام‌آباد در کشاندن طالبان پای میز مذاکره نقش داشت
کد خبر: 446425
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ۱۴:۱۴:۳۶

اعتمادآنلاین| عمران خان نخست وزیر پاکستان که امروز پنجشنبه (29 آبان) به افغانستان سفر کرده، در نشست خبری مشترک با اشرف غنی تاکید کرد که کشورش به‌دنبال برقراری صلح در افغانستان است.

وی گفت که مردم افغانستان خواهان صلح هستند و در چهار دهه گذشته رنج کشیده‌اند و اگر جامعه بشری به صلح نیاز داشته باشد آن افغانستان است.

عمران خان افزود: پاکستان نقش خود را در مذاکره طالبان با آمریکا و سپس گفت‌وگوهای بین‌الافغانی ایفا کرد.

وی تاکید کرد: با وجود گفت‌وگوهای قطر، اما خشونت همچنان در حال افزایش است و پاکستان به افغانستان در کاهش خشونت کمک خواهد کرد.

نخست وزیر پاکستان گفت: پاکستان هرکاری که ممکن است برای کمک به کاهش این خشونت‌ها نیاز باشد و در واقع حرکت به سمت آتش بس باشد را انجام خواهد داد.

عمران خان در ادامه گفت: ما کمیته‌هایی را تشکیل داده ایم، ایده کمیته ها این است که اطمینان حاصل کنیم این ارتباطات بین افغانستان و پاکستان بین آژانس‌های امنیتی دو کشور، است و کابل هر زمان که احساس کرد اسلام‌آباد می‌تواند به کاهش خشونت کمک کند فورا آن را در جریان بگذارد.

وی تاکید کرد: من به شما و (آقای رییس‌جمهور غنی) اطمینان می‌دهم ما مردم پاکستان، دولت پاکستان فقط یک نگرانی داریم و این نگرانی چیزی است که شما در افغانستان احساس می‌کنید؛ ما خواهان صلح هستیم.

نخست وزیر پاکستان همچنین افزود: پاکستان کشوری است که بعد از افغانستان بیشترین علاقه را به صلح در افغانستان دارد و دلیل آن ویران شدن مناطق قبایلی پاکستان توسط جنگ علیه تروریسم است.

عمران خان گفت: امیدواریم تجارت و ارتباط بین دو کشور افزایش یابد و پایین آمدن سطح خشونت ضروری است.

وی هدف از سفر خود به افغانستان را ایجاد اعتماد و تقویت روابط میان دو کشور، خواند و خاطرنشان کرد که مردم در هر دو طرف مرز خواهان صلح هستند و پاکستان تمام تلاش خود را برای برقراری صلح در افغانستان انجام خواهد داد.

به گزارش فارس، عمران خان صبح امروز در راس هیاتی عالی‌رتبه وارد کابل شد. نخست وزیر پاکستان پس از ورود مورد استقبال رسمی اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان قرار گرفت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها