کد خبر: 446426
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ۱۴:۱۴:۰۰
| |

افزایش اهدای خون توسط زنان گیلانی

گیتی ایزدپور، مدیر پزشکی انتقال خون گیلان، با قدردانی از اهداکنندگان خون در این استان خاطر نشان کرد: به اهدای  همه گروه‌های خونی شامل A، B، AB و O مثبت و منفی به ویژه گروه های خونی مثبت در گیلان نیاز است.

افزایش اهدای خون توسط زنان گیلانی
کد خبر: 446426
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ۱۴:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از افزایش اهدای خون بانوان استان خبر داد.

دکتر گیتی ایزدی پور روز پنجشنبه اظهار داشت: اهدا خون بانوان استان گیلان در چند ماه گذشته نسبت به پارسال از 41 . 3 درصد به 27 . 4 درصد افزایش یافته است.

وی ضمن قدردانی از بانوان برای مشارکتدر امر خداپسندانه اهدای خون، خواستار همکاری همیشگی آنان با انتقال خون استان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران شد.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با اشاره به افزایش مشارکت اهداکنندگان مستمر در این استان افزود: مشارکت اهداکنندگان مستمر نیز از 27 . 58 به 49 . 58 درصد افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: در چند روز گذشته ذخایر خونی در گیلان در سطح پایین تر یعنی 5 . 3 روز بود اما با فراخوان عمومی و استقبال خوب مردم نوعدوست استان اکنون ذخیره خونی به 5 روز رسیده است.

مدیر پزشکی انتقال خون استان گیلان بیان داشت: کمبود ذخایر خونی در چند روز گذشته برای ما نگران کننده بود اما اکنون با مشارکت گسترده مردم ذخیره خونی در این استان نسبت به چند روز گذشته افزایش یافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است و همواره به همکاری مردم و مشارکت آنان در امر اهدای خون نیاز داریم، اضافه کرد: با توجه به اینکه روزانه خون ها به بیمارستان ها برای استفاده بیماران نیازمند به تزریق خون ارسال می شود لذا به همکاری همیشگی مردم برای اهدای خون نیاز است.

ایزدی پور با تاکید بر اینکه همچنان به مشارکت مردم برای اهدا خون به منظور رسیدن به سطح مورد اطمینان یعنی ذخیره خونی هفت روز نیاز است، اظهار داشت: روزانه در گیلان به طور میانگین به 300 واحد خون نیازمندیم به طوری که اگر دو هزار و 100 واحد خون داشته باشیم در هفت روز مصرف می شود.

وی با بیان اینکه خون تازه تاریخ انقضاء "پلاکت پنج روز و خون 35 روز" دارد، اضافه کرد: اما نکته مهم و قابل توجه این است که در مواردی از جمله در عمل های جراحی قلب و تالاسمی ها به خون تازه زیر هفت روز نیاز است.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با قدردانی از اهداکنندگان خون در این استان خاطر نشان کرد: به اهداء همه گروه های خونی شامل A، B، AB و O مثبت و منفی به ویژه گروه های خونی مثبت در گیلان نیاز است.

سالانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مصرف می شوند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

پایگاه های انتقال خون گیلان در رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، بندرانزلی، فومن ، تالش و آستارا فعال است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها