چرا خرید و فروش خودروی خارجی متوقف شد؟

مهدی دادفر درباره چرایی توقف خرید و فروش خودروهای خارجی در بازار گفت: برخی نمایشگاه‌داران از دیگر همکاران خود خودروهای خارجی را بین 200 تا 250 میلیون تومان زیر قیمت می‌خرند اما این خودروها را به مردم نمی‌فروشند. چرا که فعالان بازار هم منتظر برخی تصمیمات سیاسی در عرصه بین‌الملل هستند.

چرا خرید و فروش خودروی خارجی متوقف شد؟
کد خبر: 446443
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ۱۵:۵۲:۵۰

اعتمادآنلاین| با تداوم کاهش قیمت دلار، روند خرید و فروش خودروهای خارجی عملا متوقف شده است. به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، عملا نه خریداری در بازار وجود دارد و نه فروشنده‌ای.

مهدی دادفر درباره چرایی توقف خرید و فروش خودروهای خارجی در بازار گفت: برخی نمایشگاه‌داران از دیگر همکاران خود خودروهای خارجی را بین 200 تا 250 میلیون تومان زیر قیمت می‌خرند اما این خودروها را به مردم نمی‌فروشند؛ چرا که فعالان بازار هم منتظر برخی تصمیمات سیاسی در عرصه بین‌الملل هستند.

منتظر نتایج نهایی انتخابات آمریکا هستیم


پیش از برگزاری انتخابات آمریکا هم خرید و فروش خودروی خارجی برای مدتی متوقف شد. فیروز نادری، فعال بازار خودرو درباره دلیل این مساله گفته بود « تمام فعالان بازار خودرو دست بسته راه می‌روند و منتظر نتایج نهایی انتخابات آمریکا هستند. همین موضوع باعث شده که خرید و فروش در بازار خودرو داخلی بسیار کم باشد. ممکن است در برخی از مدل‌های محبوب خودرو فروخته شود اما عملا در بازار خودروهای خارجی طی یک هفته گذشته خرید و فروشی رخ نداده است.»

اما حالا با مشخص شدن نتیجه انتخابات و پیروزی جو بایدن، مساله جدیدی مطرح شده و آن هم احتمال مذاکره ایران و آمریکا و بازگشت آمریکا به برجام است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در این مورد می‌گوید: «در بازار خودرو برخی شایعات مبنی بر مذاکره میان ایران و آمریکا مطرح است؛ همین موضوع طرح آزادسازی واردات خودرو را در ذهن برخی از فعالان بازار تداعی کرده و باعث شده خرید و فروش خودروهای خارجی در بازار به صفر برسد.»

بجث آزادسازی واردات خودروهای خارجی در حالی میان فعالان بازار خودرو پیچیده که عملا دولتمردان چراغ سبزی در این خصوص به فعالان این حوزه نشان نداده‌اند.

منبع: تجارت نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها