وزیر دفاع انگلیس:

انگلیس نیز همانند آمریکا نیروهای خود در افغانستان را کاهش خواهد داد

وزیر دفاع انگلیس امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، انگلیس نیز همانند آمریکا تعداد نیروهای خود در افغانستان را کاهش خواهد داد اما به همکاری خود با دولت کابل و آمریکا برای تضمین امنیت این کشور جنگ‌زده ادامه خواهد داد.

انگلیس نیز همانند آمریکا نیروهای خود در افغانستان را کاهش خواهد داد
کد خبر: 446454
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۹ ۱۵:۰۷:۵۸

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، پنتاگون روز سه‌شنبه اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تا اواسط ژانویه به سرعت تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان را از 4500 تن به 2500 تن کاهش خواهد داد.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس گفت: در این مرحله نه نیروهای آمریکایی و نه نیروهای انگلیسی به طور کامل از افغانستان خارج نمی‌شوند. من انتظار دارم اگر آمریکا تعداد نیروهایش در افغانستان را کاهش می‌دهد، ما نیز همین کار را انجام دهیم.

وی افزود: دامنه فعالیت مستقل انگلیس از بزرگ‌ترین متحدش محدود بود اما با افزایش بودجه دفاعی که پس از توافق با وزارت دارایی صورت می‌گیرد، دست انگلیس در آینده بازتر خواهد شد و گزینه‌های بیشتری خواهد داشت.

والاس تصریح کرد: بخشی از این بررسی دفاعی این است که چگونه می‌توان انگلیس را مستقل‌تر کرد، چطور می‌توانیم مکمل یکدیگر در سراسر جهان باشیم و اگر یکی از قدرت‌های جهان کناره‌گیری کرد و خارج شد و ما می‌خواستیم بمانیم، بتوانیم این کار را انجام دهیم. در حال حاضر اگر آمریکا به طور یکجانبه از برخی کشورها خارج شود، ما با یک چالش رو به رو می‌شویم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها