سید افضل موسوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات 1400| هماهنگی کاندیداهای انتخابات 1400 با رهبری از اوجب واجبات است

سید افضل موسوی درباره شاخص‌های یک کاندیدای ریاست‌جمهوری گفت: «هماهنگی با رهبری از اوجب واجبات است»؛ به هر صورت مقام معظم رهبری بر اساس قانون اساسی فرمانده کل قوا هستند و همچنین برخی از دستگاه‌ها و نهادها هم مستقیماً زیر نظر رهبری‌اند.

انتخابات 1400| هماهنگی کاندیداهای انتخابات 1400 با رهبری از اوجب واجبات است
کد خبر: 446468
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در فضایی مبهم و با سوال‌های فراوان و بدون پاسخ مشخص از راه می‌رسد. این در حالی است که بحث درباره میزان مشارکت به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در فضای سیاسی کشور تبدیل شده است.

سید افضل موسوی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: در حالی به انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک می‌شویم که اگر اکثریت مردم پای صندوق رأی بیایند، بی‌شک این اصلاح‌طلبان خواهند بود که می‌توانند پیروز رقابت شوند. امیدوارم شرایط در این چند ماه باقی‌مانده به گونه‌ای رقم بخورد که جامعه از این یأس و ناامیدی خارج شود و افکار عمومی به این تشخیص برسند که هر رأیی‌ داده می‌شود در سرنوشت‌ آنها اهمیت دارد. در واقع فقط در چنین شرایطی می‌توانیم به مشارکتی پرشور امید داشته باشیم.

عضو حزب کارگزاران سازندگی در ادامه گفت: مساله نگران‌کننده این است که تندروها می‌دانند با حضور مردم نمی‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند، بنابراین به ‌طور دائم بر طبل ناامیدی می‌کوبند و سعی‌شان را به کار بسته‌اند تا به بخش زیادی از مردم بفهمانند رأی دادن یا ندادن‌شان چندان فرقی ندارد. این گروه به این مساله اشراف دارند که برای رسیدن به دولت احتیاج دارند انتخابات سرد باشد تا بتوانند با رأی‌های حداقلی نتیجه انتخابات را به نفع خود رقم بزنند.

او‌ درباره نگرانی اصلاح‌طلبان از رد صلاحیت احتمالی گفت: شورای نگهبان هر چقدر هم که بخواهد نیروهای کارآمد و شاخص جریان اصلاحات را از حضور در انتخابات محروم کند باز کسی پیدا می‌شود که در قامت یک کاندیدا به نمایندگی از جبهه اصلاحات وارد رقابت شود. اصلاح‌طلبان همچنین می‌توانند برای حضور در انتخابات به سراغ چهره‌ای معتدل بروند؛ دقیقاً همان کاری که در سال‌های 92 و 96 با رجوع به حسن روحانی انجام دادند. البته من با تعبیر کاندیدای اجاره‌ای مخالفم؛ یعنی یک جریان سیاسی می‌تواند بر حسب شرایط سراغ هر شخصی برود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره شاخص‌های یک کاندیدای ریاست‌جمهوری توضیح داد: «هماهنگی با رهبری از اوجب واجبات است»؛ به هر صورت مقام معظم رهبری بر اساس قانون اساسی فرمانده کل قوا هستند و همچنین برخی از دستگاه‌ها و نهادها هم مستقیماً زیر نظر رهبری‌اند. پس می‌توان گفت، کمترین اختلاف احتمالی رهبری و رئیس‌جمهوری می‌تواند مانع انجام امور شود.

سید افضل موسوی در پایان گفت: در پایان ابراز امیدواری می‌کنم تندروها به توفیق نرسند تا ان‌شاءالله نظام با انتخاباتی پرشور به سمت کاهش مشکلات و افزایش آرامش عمومی برود.

چکیده گفت‌وگو با سید افضل موسوی

-تندروها بر طبل ناامیدی می‌کوبند

-اصلاح‌طلبان شاید به سراغ چهره‌ای معتدل بروند

-با تعبیر کاندیدای اجاره‌ای مخالفم

-تندروها می‌دانند با حضور مردم نمی‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند

-امیدوارم تندروها به توفیق نرسند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها