2 میلیارد اعتبار برای تکثیر ذخایر ماهیان خزر

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه رویکرد شیلات تکثیر و بازسازی ذخایر است، گفت: امسال دو میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در بخش تکثیر و ذخایر ماهیان را داریم.

2 میلیارد اعتبار برای تکثیر ذخایر ماهیان خزر
کد خبر: 446582
|
۱۳۹۹/۰۸/۳۰ ۱۳:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه رویکرد شیلات تکثیر و بازسازی ذخایر است، گفت: امسال دو میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در بخش تکثیر و ذخایر ماهیان را داریم.

عظیم مدبری در جلسه شورای کشاورزی شهرستان بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه صید و صیادی 11 پره فعالیت دارند، اظهار کرد: در زمینه صید کیلکا 30 لنج صیادی فعالیت دارد و سال گذشته بیش از 4825 تن صید این ماهی انجام شد.

وی با اشاره به مجموع صید انجام شده از تالاب و دریا، گفت: چهار تعاونی صیادی در حاشیه تالاب داریم که سال گذشته 600 تن تولید داشتند و در مجموع صید انواع ماهی از تالاب و دریا 5747 تن صید با اشتغال 2214 نفر به طور مستقیم بود.

مدبری با بیان اینکه 115 مزرعه در زمینه آبزی پروری فعالیت دارند، تصریح کرد: 107 مزرعه در حاشیه تالاب قرار گرفته‌اند که حریم 25 هکتاری تالاب باعث شده نتوانیم پروانه برای تجهیز و افزایش بهره‌برداری به مزارع آبزی پروری و آب بندها بدهیم.

مدیرکل شیلات گیلان اضافه کرد: با توجه به اینکه مالکیت آب بندان ها با جهاد کشاورزی است، سرمایه‌گذاران نمی‌توانند به صورت بلندمدت سرمایه‌گذاری داشته باشند لذا راغب به سرمایه‌گذاری در این بخش نیستند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد شیلات تکثیر و بازسازی ذخایر است، گفت: امسال دو میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در بخش تکثیر و ذخایر ماهیان را داریم.

مدبری با بیان اینکه توانمندسازی تعاونی‌های پره را در دستور کار داریم، تاکید کرد: در عرضه بهداشتی ماهی نیز توانستیم بازار را به محل جدید انتقال دهیم و در حال حاضر هیچ پره ای در بازار قدیم انزلی فعالیت ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها