کد خبر: 446721
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۰۹:۴۰:۳۶
| |

حسان دیاب:

دیوار فساد در مقابل اصلاحات بسیار ضخیم و بلند است

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان تأکید کرد سیستم فساد به راحتی تسلیم نخواهد شد اما در نهایت سقوط خواهد کرد.

دیوار فساد در مقابل اصلاحات بسیار ضخیم و بلند است
کد خبر: 446721
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۰۹:۴۰:۳۶

اعتمادآنلاین| به نقل از شبکه خبری المیادین، حسان دیاب، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در توییتی گفت: دیوار فساد در مقابل اصلاحات بسیار ضخیم و بسیار بلند است. امروز موضوع رسیدگی نظارت کیفری را ناکام گذاشتند و فساد در دور جدید پیروز شد. ما تلاش خواهیم کرد تا این دیوار را که نابودگر امید لبنانی ها است از بین ببریم.

دیاب گفت: ما می‌دانیم که سیستم فساد به راحتی تسلیم نخواهد شد و برای محافظت از خود به شدت مبارزه خواهد کرد. اما مطمئن هستم که این سیستم در نهایت سقوط خواهد کرد. امروز آن‌ها پرونده حسابرسی و نظارت کیفری را ناکام گذاشتند و فساد در دور جدید پیروز شد. اما ما تسلیم نخواهیم شد و اراده لبنانی‌ها باید غالب شود.

شرکت‌های "آلوارز" و "مارسال" لبنان از طریق نامه‌ای که روز جمعه برای غازی وزنی، وزیر دارایی ارسال کردند، به توافق نامه امضا شده با وزارت دارایی برای نظارت و حسابرسی کیفری پایان دادند.

به دنبال این اقدام، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان با وزنی دیدار کرد و او عون را در جریان نامه شرکت‌های مذکور گذاشت. این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که به اطلاعات و اسناد مطلوب برای انجام مأموریت خود دست نیافته‌اند.

9سپتامبر ، وزارت دارایی رسما از آغاز مرحله اول حسابرسی کیفری توسط "آلوارز" و "مارسال" درباره حساب‌های بانک لبنان خبر داد. اما این مسئله بعد از بهانه‌های بانک لبنان درباره رازداری بانکی و قانون وجه نقد و اعتبار برای مخالفت با درخواست‌های این شرکت‌ها به بن بست رسید.

اوایل ماه میلادی گذشته، دیاب گفت که لبنان به دلیل اختلافات سیاسی مرحله سختی را پشت سر می‌گذارد.

وی گفت تصمیم بانک لبنان برای لغو یارانه در حال حاضر غیرقابل قبول است و خود این بانک مسئولیت آن را برعهده دارد.

ماه اوت دیاب استعفای دولت خود را اعلام کرد. وی در سخنرانی خطاب به مردم لبنان گفت که فاجعه انفجار بندر بیروت نتیجه فساد دامنگیر در کشور و دولت است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها