حساب توییتر رئیس‌جمهور آمریکا روز 20 ژانویه به جو بایدن منتقل می شود

شرکت توییتر اعلام کرد حساب کاربری توییتری رئیس‌جمهور آمریکا را در روز 20 ژانویه 2021 (اول بهمن) همزمان با مراسم تحلیف ریاست جمهوری، به جو بایدن منتقل می‌کند.

حساب توییتر رئیس‌جمهور آمریکا روز 20 ژانویه به جو بایدن منتقل می شود
کد خبر: 446769
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۱۱:۰۶:۵۵

اعتمادآنلاین| شرکت توییتر از تحویل حساب کاربری توییتری رئیس‌جمهور آمریکا به جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات در روز مراسم تحلیف ریاست جمهوری خبر داد.

به نوشته نیویورک پُست، توییتر اعلام کرد حساب کاربری رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در توییتر را در روز مراسم تحلیف ریاست جمهوری این کشور به جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب تحویل خواهد داد حتی اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور مستقر به شکست در انتخابات اذعان نکند.

یک سخنگوی توییتر گفت: «توییتر به طور فعالانه در حال تدارک برای حمایت از انتقال حسابهای سازمانی کاخ سفید در توییتر در روز 20 ژانویه 2021 (اول بهمن) است».

وی افزود: «همانطوری که ما در سال 2017 این کار را انجام دادیم، این فرایند (انتقال حسابهای توییتری رئیس جمهور و دیگر نهادهای دولت آمریکا به بایدن) در مشاوره نزدیک با اداره اسناد و آرشیو ملی در حال انجام شدن است».

طبق اعلام توییتر، علاوه بر توییت رئیس‌جمهور آمریکا، حساب کاربری معاون رئیس‌جمهور، بانوی اول و کاخ سفید هم به دولت جو بایدن، تحویل داده و توییتهای موجود دولت ترامپ آرشیو خواهد شد.

اعلام انتقال حساب‌های کاربری توییتری رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور، بانوی اول و کاخ سفید به دولت بایدن در ادامه نقش آفرینی‌های پر رنگ توییتر در وقایع و رویدادهای قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا صورت می‌گیرد.

شرکت توییتر در روزهای بعد و قبل از انتخابات، هر گونه ادعای اثبات نشده‌ای درباره سلامت این انتخابات را در پیامهای توییتری رصد کرده و بارها در رد توییتهای دونالد ترامپ درباره تقلب در انتخابات برچسب زده است.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (13 آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با 306 رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ 232 رأی به دست آورده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها