کد خبر: 446828
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۱۳:۲۸:۲۴
| |

حمایت دو قانونگذار جمهوریخواه میشیگان از پیروزی بایدن

دو قانونگذار ارشد ایالت میشیگان بعد از نشستی با دونالد ترامپ گفتند، شاهد چیزی که نتیجه انتخابات را در ایالت آنها تغییر دهد نبوده‌اند و متعهد شدند به اینکه همزمان با فشارهای رئیس جمهور و همپیمانانش برای برگرداندن نتیجه انتخابات، پروسه عادی را دنبال کنند.

حمایت دو قانونگذار جمهوریخواه میشیگان از پیروزی بایدن
کد خبر: 446828
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۱ ۱۳:۲۸:۲۴

اعتمادآنلاین| به نقل از پایگاه هیل، مایک شرلی، رهبر اقلیت سنای آمریکا و لی چتفیلد، رئیس مجلس ایالتی میشیگان که هر دو جمهوریخواه هستند در بیانیه‌ای گفتند: ما هنوز از هیچ اطلاعاتی که نتیجه انتخابات را در میشیگان تغییر دهد مطلع نشده‌ایم و به عنوان رهبران قانونگذار همانطور که در سراسر این انتخابات گفته‌ایم از قوانین و فرآیند عادی مربوط به الکترال کالج میشیگان پیروی خواهیم کرد.

آنها تصریح کردند: فرآیند تایید در میشیگان باید یک فرآیند سنجیده و عاری از تهدید و ارعاب باشد. ادعاهای مربوط به وقوع رفتارهای متقلبانه باید جدی گرفته شوند، به طور جامع مورد تحقیق قرار بگیرند و در صورت اثبات شدن در چارچوبهای کامل قانون مورد پیگرد قرار بگیرند و کاندیداهایی که حائز اکثر آرا شوند پیروز انتخابات و آرای الکترال میشیگان می‌شوند. اینها حقایقی ساده هستند که باید موجب اعتماد به انتخابات ما شوند.

شرکلی و چتفیلد گفتند، دو کمیته نظارتی در حال بررسی پروسه انتخاباتی میشیگان هستند تا از پاسخگویی و شفافیت اطمینان حاصل کنند.

این دو قانونگذار میشیگان گفتند همکارانشان به آنها پیوسته‌اند و اظهار کردند که نامه‌ای به ترامپ داده و در آن حمایتشان از کمکهای کنگره به ایالت در ضمن همه گیری کروناویروس را ابراز کرده‌اند. کنگره چند ماه است بسته کمکی را تصویب نکرده و این سبب به خطر افتادن اصناف کوچک و پیچیده شدن تلاشها برای پاسخگویی به همه گیری شده است.هیات میشیگان همین نامه را به رهبران کنگره هم فرستاد.

ترامپ از شرلی و چتفیلد برای دیدار در روز جمعه به کاخ سفید دعوت کرده بود و این موجب واکنش منفی ناظران و قانونگذارانی شد که این کار را تلاشی آشکار برای اعمال نفوذ بر مقامهای منتخب و اعمال فشار برای منصوب شدن گزینشگران حامی ترامپ در میشیگان دانستند.

دونالد ترامپ هنوز شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری را نپذیرفته‌ و بدون ارائه شواهد و مدارک، مدعی تقلب در انتخابات شده است.

پیشتر برایان کمپ، فرماندار جمهوریخواه جورجیا نیز به دنبال تائید پیروزی جو بایدن در این ایالت، اعلام کرد 16 رای الکترال این ایالت به بایدن تعلق می‌گیرد.

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند به دنبال شکست‌های حقوقی ترامپ در دادگاه برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات، ستاد رئیس جمهوری آمریکا امیدوار است قانونگذاران جمهوریخواه ایالت‌های کلیدی را ترغیب کند که با نادیده گرفتن نتیجه انتخابات، ترامپ را در آن ایالت پیروز اعلام کنند.

دعوت ترامپ از نمایندگان جمهوریخواه میشیگان نیز در همین راستا بوده و گفته شده ترامپ می‌خواهد نمایندگان ایالت پنسیلوانیا را هم به کاخ سفید دعوت کند. کاخ سفید پیشتر گفته بود دلیل این دعوت "دیدار معمول" رئیس جمهوری با نمایندگان بوده است.

دموکرات‌ها هشدار داده‌اند که ترامپ می‌خواهد با وارد کردن فشار به قانونگذاران، رای مردم را تغییر دهد و افراد مورد نظر خود را در مجمع الکترال که ماه بعد گرد هم می‌آیند، مستقر کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها