کد خبر: 446914
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۶ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بایدن همانند اوباما از مصر آغاز کرد

گرچه باراک اوباما رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در اولین سفر خود به مصر رفت و در آنجا به سخنرانی پرداخت اما جو بایدن می‌کوشد اولین انتقاداتش را از مشاوران خود به سوی این کشور روانه کند و عملکرد نظام حاکم بر آن را زیر سوال ببرد.

بایدن همانند اوباما از مصر آغاز کرد
کد خبر: 446914
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۶ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا همانند باراک اوباما سیاست خارجی دولتش را با مصر آغاز کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، گرچه باراک اوباما رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در اولین سفر خود به مصر رفت و در آنجا به سخنرانی پرداخت اما جو بایدن می‌کوشد اولین انتقاداتش را از مشاوران خود به سوی این کشور روانه کند و عملکرد نظام حاکم بر آن را زیر سوال ببرد.

رسانه‌های عربی هم گزارش دادند مسئولان رسمی و رسانه‌های مصر در مقابل انتقادات شدید رهبران حزب دموکرات و شماری از دستیاران بایدن سکوت اختیار کرده‌اند. این در حالی است که مشاور رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اخیراً حمله شدیداللحنی به اقدامات امنیتی قاهره علیه مخالفان و معترضان صورت داد که کارشناسان آن را اظهارات غیرمستقیم جو بایدن تلقی کردند.

در همین راستا افراد مهمی از حزب دموکرات آمریکا همچون برنی سندرز و الیزابت وارن و نیز سناتور کریس کونز که از جمله شخصیت‌های نزدیک به بایدن به شمار می‌رود و از او به عنوان یکی از نامزدهای تصدی پست وزارت خارجه هم یاد می‌شود ساختار حاکم مصر تحت رهبری عبدالفتاح سیسی را به باد انتقاد گرفتند و تاکید کردند که دولت آمریکا از دموکراسی حمایت خواهد کرد نه دیکتاتوری‌ها.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها