کد خبر: 446995
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۰:۳۴:۵۸
| |

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

ایالات متحده می‌داند جنگ با ایران، این کشور را در منطقه گرفتار خواهد کرد

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور آمریکا این روزها شرایط خاصی دارد و قطعاً دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان اجازه نمی‌دهند او حرکات غیرعادی انجام دهد.

ایالات متحده می‌داند جنگ با ایران، این کشور را در منطقه گرفتار خواهد کرد
کد خبر: 446995
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۰:۳۴:۵۸

اعتمادآنلاین| فداحسین مالکی درخصوص سفر پمپئو به امارات متحده عربی گفت: سفر پمپئو به کشورهای حوزه خلیج فارس، اسرائیل و امارات در واقع یک موج تبلیغاتی و سیاسی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : در این سفر از علائم نظامی در گفتمان پمپئو با امارات و اسرائیل دیده نمی‌شود زیرا دموکرات‌ها ‌و جمهوری‌خواهان معتقد هستند جنگ با ایران گرفتاری خودش را برای آمریکا در منطقه دارد و معضلات این کشور را مضاعف می‌کند و از سوی دیگر بسیاری از کشورها را درگیر خواهد کرد؛ بنابراین اقدام نظامی چیز ساده‌ای نیست که آنها بخواهند انجام دهند.

وی درخصوص ادعای یک رسانه آمریکایی مبنی بر این‌که ترامپ گزینه حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار داده‌ است نیز گفت: در این روزهای اخیر و حتی در ماه‌های اخیر که منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود، از ناحیه ترامپ و کاخ سفید در مورد جمهوری اسلامی ایران موضع گیری‌های متفاوتی صورت گرفت.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها هرچند وقت یک بار با مطرح کردن مباحثی در مورد ایران همچون موضوع هسته‌ای، حقوق بشر، تسلیحات نظامی می‌خواهند موقعیت خودشان در داخل کشور تثبیت کنند؛ برخی از سخنان مقامات آمریکایی برای انتخابات‌شان است و مصرف داخلی دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر دولت ترامپ یک شرایط خاص دارد؛ از یک سو امید دارد دوباره در فضای سیاسی آمریکا مطرح شود و از یک طرف هم با یک کینه و عداوت قدیمی که نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارد سعی می کند تا آخرین لحظات زهر خودش را بریزد.

وی با بیان این‌که اقدامات چند وقت اخیر ترامپ را باید در قالب یک نوع تبلیغات دید، گفت: ترامپ را آدمی غیر قابل پیش‌بینی می‌بینیم و با توجه به شرایط سختی که خود این آدم در اعلام‌نتایج دارد قطعا دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان اجازه نمی‌دهند وی حرکتی غیر عادی انجام دهد تا معادلات‌شان به هم بریزد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها