کد خبر: 446999
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۰:۳۹:۳۱
| |

اردوغان:

نه به شرق و نه به غرب پشت نمی‌کنیم

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی ویدئویی خود در دوازدهمین همایش بین‌المللی امنیتی هالیفاکس اعلام کرد: نه به شرق و نه به غرب پشت نمی‌کنیم. ضمن اینکه روابط خود با اروپا را گسترش می‌دهیم، از آسیا و آفریقا نیز غافل نمی‌شویم.

نه به شرق و نه به غرب پشت نمی‌کنیم
کد خبر: 446999
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۰:۳۹:۳۱

اعتمادآنلاین| به نقل از آناتولی، اردوغان در ادامه تصریح کرد: اگر امروز امیدها برای یافتن راه‌حل سیاسی در لیبی دوباره زنده شده است، در این امر مداخله به‌موقع ترکیه سهم بزرگی دارد.

اردوغان افزود: با اقداماتی که انجام دادیم، زمینه بازگشت امن و داوطلبانه بیش از 411 هزار برادر و خواهر سوری خود به کشورشان را فراهم کردیم.

وی ادامه داد: در قره‌باغ نیز با توافقی که در نتیجه تلاش‌های مشترک ما با روسیه حاصل شده است، به یک درگیری شدید پایان داده و به حل مسئله‌ای که 30 سال در فریزر نگه‌داشته می‌شد، کمک کردیم.

اردوغان همچنین تاکید کرد: حبس کردن ترکیه در یک قاب تنگ در دیپلماسی که از لحاظ جغرافیایی یک کشور آفرو-اوراسیا است، نه تنها اشتباه بلکه غیرممکن است.

وی اظهار داشت: به تلاش‌های خود برای پایان دادن به تحمیل انزوا بر ترک‌های قبرس و تقسیم منصفانه منابع هیدروکربن در مدیترانه شرقی همواره ادامه خواهیم داد. به حمایت از برادران و دوستان خود از سوریه گرفته تا لیبی، مدیترانه شرقی، قفقاز ادامه می‌دهیم. بر تداوم این موضع خود علی‌رغم کمپین‌های سیاه‌نمایی مصمم هستیم.

اردوغان افزود: به عنوان ترکیه وقتی که به مشکلات در اطراف‌مان توجه می‌کنیم به هیچ عنوان قصد مداخله با اهداف الحاق نداریم.

رئیس‌جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از هم اکنون شاهد پس‌لرزه‌های همه‌گیری کرونا در بسیاری از حوزه‌ها از جمله بازار نیروی کار، تجارت، ارتباطات انسانی و امنیت عمومی هستیم. هیچ کشوری در جهان امروزه امتیاز بررسی مسائل امنیتی از نظر فواصل جغرافیایی را ندارد.

اردوغان خاطرنشان کرد: تا امروز بدون توجه به دین، زبان و نژاد به درخواست کمک‌ 156 کشور و 9 سازمان بین‌المللی پاسخ داده‌ایم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها