تاریخ اصلاحات جدید دولت انتقالی سودان اعلام شد

رئیس جبهه انقلابی سودان تاریخ اصلاحات جدید دولت انتقالی به ریاست عبدالله حمدوک را که زمان امضای توافق صلح میان مسؤولان انتقالی خارطوم و جنبش‌های مسلح جوبا، پایتخت سودان جنوبی درباره آن توافق شده بود، اعلام کرد.

تاریخ اصلاحات جدید دولت انتقالی سودان اعلام شد
کد خبر: 447037
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۱:۳۷:۳۶

اعتمادآنلاین| به نوشته روزنامه الانتباهه چاپ سودان، الهادی ادریس، رئیس جبهه انقلابی سودان در مصاحبه‌ای تلویزیونی با اشاره به پیشنهاد ایجاد یک "شورای شرکا" متشکل از احزاب آزادی و تغییر، نظامیان، طرف های امضاکننده توافق صلح و همچنین شخص نخست وزیر اظهار کرد: تشکیل کابینه ظرف مدت حداکثر 10 روز انجام خواهد شد.

ادریس تاکید کرد: این شورا نماینده دولت مرحله انتقالی است و میان تشکل‌های دولتی نقش هماهنگ‌کننده، ناظر و برنامه ریز را ایفا کرده و برای کنار زدن اختلاف‌نظرها میان تمامی طرف‌ها تلاش خواهد کرد.

رئیس جبهه انقلابی سودان گفت: پیشنهاد "شورای شرکا" به این شکل است که 20 تا 30 عضو دارد و بالاتر از تمامی هیات‌های تشکیل شده برای دوره انتقالی قرار خواهد داشت، البته بحث و گفتگوها درباره تشکیل این شورا هنوز ادامه دارند.

احزاب سیاسی سودان هفته گذشته تاکید کرده بودند به زودی پس از برگزاری مراسم رسمی جشن توافق صلح در خارطوم، یک اصلاح وزارتی در کابینه حمدوک انجام می‌شود.

التوم هجو، از رهبران جبهه انقلابی سودان پیشتر با انتشار مطلبی در فیسبوک اعلام کرده بود که آنها از حمدوک خواسته‌اند اسامی کاندیداهای کابینه جدید را به مدت هفت روز در مطبوعات منتشر کند تا شهروندان با آنها آشنا شوند و از اتفاقی که برای انتخاب استاندار کسلا رخ داد، جلوگیری شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها