حملات موشکی کابل 10 کشته و 51 زخمی بر جای گذاشت

دفتر مطبوعاتی معاون ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که تلفات حملات موشکی روز گذشته به شهر کابل به 10 کشته و 51 زخمی افزایش یافته است.

حملات موشکی کابل 10 کشته و 51 زخمی بر جای گذاشت
کد خبر: 447042
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۱:۴۶:۰۵

اعتمادآنلاین| دفتر معاون اول ریاست جمهوری افغانستان که ریاست مبارزه با جرایم جنایی و حملات تروریستی به کابل را برعهده گرفته است نوشت که اقدامات جدی برای بازداشت عاملان این حمله آغاز شده است.

دفتر امرالله صالح نوشته است که در روز های آینده آنچه را که در اختیار ما قرار گرفت به اطلاع مردم خواهیم رساند.

صبح دیروز شنبه شهر کابل شاهد حملات راکتی بی سابقه بود که در آن یک راکت به سفارت جمهوری اسلامی ایران در منطقه شهرنو کابل نیز اصابت کرد و تنها خسارت جزئی به باغچه سفارت و شیشه های دفاتر وارد کرد.

این راکت که از منطقه غرب کابل از یک وانت شلیک شده بود به مناطق مختلف از جمله منازل مسکونی اصابت کرد و یک موشک نیز به دیوار وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان فرود آمده بود.

تاکنون شخص و یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما طالبان دست داشتن در این حملات موشکی را رد کرده است.

اما دولت افغانستان گروه طالبان مسئول این حمله معرفی کرده و گفته است که آنها در آستانه برگزاری نشست جینوا برای بررسی ادام کمک های جامعه جهانی به افغانستان این خشونت ها را افزایش داده است.

کابل پایتخت افغانستان امروز نیز شاهد یک انفجار بمب مقناطیسی در یک تاکسی شهری بود که در آن چهار نفر زخمی و به بیمارستان انتقال داده شده است.

انفجار بمب های مقناطیسی وتلفات آن امسال در کابل پایتخت افغانستان بشدت افزایش یافته و این وضعیت نگرانی جدی مردم و دولت را همراه داشته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها