دور دوم انتخابات پارلمانی مصر فردا برگزار می شود

دور دوم انتخابات پارلمانی در مصر طی فردا دوشنبه در استان‌های مختلف این کشور برگزار می شود.

دور دوم انتخابات پارلمانی مصر فردا برگزار می شود
کد خبر: 447049
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۲:۰۷:۴۱

اعتمادآنلاین| به نقل از الیوم السابع، وزارت کشور مصر طرح امنیتی فراگیری را برای تامین امنیت شهروندان در پیش گرفته است که شامل حفاظت از تاسیسات حیاتی و مهم، تقویت نظارت‌ها از طریق تعدادی از نهادهای امنیتی، حمایت از خدمات امنیتی در مناطق اطراف، حاضر کردن نیروهای واکنش سریع جهت تعامل فوری با هرگونه مساله اضطراری به منظور حفظ امنیت و نظم می‌شود.

در همین حال، برای دومین روز پیاپی، دور دوم مرحله نخست از انتخابات پارلمانی 2020 برای مصری‌ها در خارج از کشور برگزار شد و مقرهای دیپلماتیک در خارج میزبان کارت‌های رای گیری ارسال شده از طریق پست بودند. انتخابات در داخل نیز در روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار می‌شود.

هیات ملی انتخابات دور مجدد مرحله نخست را در روزهای 21 و 22 و 23 نوامبر برای مصری‌ها در خارج کشور و روزهای 23 و 24 نوامبر را برای مصری‌ها در داخل تعیین کرد. دور دوم مرحله دوم نیز در روزهای پنجم، ششم و هفتم دسامبر برای مصری‌ها در خارج و روزهای هفتم و هشتم دسامبر برای مصری‌ها در داخل برگزار می‌شود.

دور دوم در 13 استان برگزار می‌شود. پارلمان مصر 568 عضو دارد که 284 تن با رای گیری سراسری مستقیم و 284 تن با فهرست‌های بسته مطلق انتخاب می‌شوند. رئیس جمهور نیز می‌تواند حدود پنج درصد اعضا را خودش تعیین کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها