هشدار هواشناسی درباره دریاهای کشور

سازمان هواشناسی نسبت به مواج شدن دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس در پی وزش باد نسبتا شدید هشدار داد.

هشدار هواشناسی درباره دریاهای کشور
کد خبر: 447126
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۲ ۱۴:۵۰:۵۰

اعتمادآنلاین| سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وزش باد نسبتاً شدید، افزایش ارتفاع موج بین 1.5 تا دو مترامروز (2 آذرماه) برای نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، فردا (3 آذرماه) برای خلیج فارس و تنگه هرمز و سه‌شنبه ( 4 آذرماه) برای نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد بنابراین نسبت به محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل، ممنوعیت تفریحات آبی و شنا توصیه میشود.

سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه دیگری آورده است: وزش باد نسبتا شدید افزایش ارتفاع موج بین یک تا 1.5 متر و مواج شدن دریای خزر را از بعدازظهر دوشنبه ( 3 آذرماه) تا اواخر وقت سه‌شنبه (4 آذرماه) در پی دارد.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل دور از انتظار نیست و سازمان هواشناسی نسبت به محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل، ممنوعیت تفریحات آبی و شنا وجود دارد.

در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها