دولت افغانستان بار دیگر خواستار تحریم طالبان شد

همزمان با اعلام شکسته شدن بن‌بست در مذاکرات دوحه، دولت افغانستان بار دیگر خواستار اعمال تحریم‌های جدی علیه طالبان از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

دولت افغانستان بار دیگر خواستار تحریم طالبان شد
کد خبر: 447281
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ۱۰:۳۳:۲۰

اعتمادآنلاین| دولت افغانستان بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا تحریم‌های جدی علیه طالبان وضع کند.

شورای امنیت ملی افغانستان، در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمدالله محب مشاور امنیت ملی این کشور در رابطه با اعمال تحریم‌ها علیه گروه طالبان از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد با تیم نظارت (مانیتورنگ) این سازمان از طریق ویدیو کنفرانس گفت‌وگو کرده است.

به گفته این شورا، در این کنفرانس مشورتی همچنین در رابطه با شبکه القاعده و داعش نیز بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

شورای امنیت ملی افغانستان، جزییات بیشتری در این زمینه ارائه نکرده است.

پیش از این اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که در خصوص روند صلح افغانستان از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شده بود، بر وضع تحریم‌ها علیه طالبان تاکید کرد.

غنی با اشاره به آزادی هزاران زندانی طالبان از زندان‌های افغانستان گفت که اولویت عمده کابل صلح است.

وی از شورای امنیت ملل متحد خواست تا یکبار خواست خود را برای یک آتش‌بس در افغانستان ابراز کند تا شرایط برای آمادگی بهتر در راستای مبارزه موثر با موج دوم ویروس کرونا فراهم گردد.

وی همچنین تاکید کرد اجرای تحریم‌ها به‌عنوان ابزاری برای موفقیت در مذاکرات با طالبان مهم است و این تحریم‌ها تنها زمانی می‌‌تواند موثر واقع شود که هر تغییر در مکانیسم جاری صلح مبتنی بر پیشرفت ملموس در روند صلح باشد.

این در حالی است که امروز برخی منابع افغان از شکسته شدن بن‌بست در مذاکرات دوحه خبر دادند.

شبکه خبری طلوع نیوز افغانستان گزارش داد که بن‌بست در مذاکرات صلح دوحه شکسته‌ شده و هیئت‌های مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان به توافق‌ دست یافته‌اند.

براساس این گزارش، هیئت‎های مذاکره کننده، توافق کرده‌اند که موافقت‌نامه آمریکا و طالبان، موضع‌گیری‌های سازمان ملل در قبال صلح افغانستان، تعهد هیئت‌های مذاکره کننده و اراده مردم افغانستان را اساس مذاکرات صلح قرار دهند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها