قیمت روز ماشین‌های شاسی‌بلند پرطرفدار

ماشین‌های شاسی‌بلند از همان ابتدای ورود به بازارهای جهانی تا امروز همیشه طرفداران خاص خود را داشته‌اند. به‌ویژه در ایران طرفداران خودروهای اسپرت با ورود این ماشین‌ها بسیار هیجان‌زده شدند و تب بالایی برای خرید شاسی‌بلند شکل گرفت. به همین دلیل شرکت‌های خودروسازی مختلفی در ایران تصمیم گرفتند که با واردات و یا مونتاژ شاسی‌بلندهای اروپایی، چینی، ژاپنی و کره‌ای بازار خود را در ایران بسازند.

قیمت روز ماشین‌های شاسی‌بلند پرطرفدار
کد خبر: 447304
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ۱۱:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ماشین‌های شاسی‌بلند از همان ابتدای ورود به بازارهای جهانی تا امروز همیشه طرفداران خاص خود را داشته‌اند. به‌ویژه در ایران طرفداران خودروهای اسپرت با ورود این ماشین‌ها بسیار هیجان‌زده شدند و تب بالایی برای خرید شاسی‌بلند شکل گرفت. به همین دلیل شرکت‌های خودروسازی مختلفی در ایران تصمیم گرفتند که با واردات و یا مونتاژ شاسی‌بلندهای اروپایی، چینی، ژاپنی و کره‌ای بازار خود را در ایران بسازند.

در بازار امروز خودروی ایران نیز افزایش قیمت روز ماشین نتوانسته از محبوبیت خودروهای شاسی‌بلند بکاهد و همچنان خریداران زیادی برای خرید این نوع ماشین‌ها تمایل دارند. بااین‌حال به دلیل بالا بودن قیمت روز ماشین شاسی‌بلند صفر، بیشتر خریداران برای داشتن تجربه سواری با شاسی‌بلندها به سمت بازار خودروهای کارکرده سوق پیدا کرده‌اند. اما در این بازار نیز به دلیل مشخص نبودن قیمت‌ها و نبود نهادهای نظارتی، قیمت روز ماشین شاسی‌بلند سروسامانی ندارد. به همین دلیل همراه مکانیک به‌عنوان یک استارتاپ فعال در حوزه خودرو دست‌به‌کار شده و برای اطلاع از قیمت روز ماشین اپلیکیشنی را طراحی کرده است. در این مقاله از همراه مکانیک قصد داریم تا به بررسی نحوه کار با این اپلیکیشن و قیمت سه مدل از محبوب‌ترین شاسی‌بلندها در ایران بپردازیم.

چگونه می‌توان قیمت روز ماشین را با استفاده از ابزار تعیین قیمت خودرو همراه مکانیک فهمید؟

05

در ابتدای کار برای دسترسی به این ابزار باید به سایت همراه مکانیک در آدرس hamrah-mechanic.com/carprice مراجعه کرده و یا اپلیکیشن همراه مکانیک را بر روی گوشی خود نصب کنید. همچنین می‌توانید با جستجوی عبارت «ابزار تعیین قیمت خودرو همراه مکانیک» در گوگل، به‌طور مستقیم به این صفحه پیوند داده شوید. زمانی که وارد این صفحه می‌شوید، در ابتدا باید شرکت سازنده را انتخاب نمایید. در فهرست شرکت‌های سازنده شما می‌توانید با توجه به نوع خودرو مرود نظر خود نام یک شرکت مانند ایران‌خودرو، پورشه، برلیانس یا پارس‌خودرو را انتخاب کنید.

در قسمت بعد باید دیگر مشخصات خودروی موردنظر خود مانند مدل، سال ساخت و تنوع مدل را با توجه به گزینه‌های موجود در لیست هر یک انتخاب نمایید. پس از این کار با انتخاب رنگ، کیلومتر کارکرد، تخفیف بیمه و مدت‌زمان باقیمانده از بیمه می‌توانید فهرست مشخصات خودروی موردنظر خود را کامل‌تر نمایید. در ادامه می‌توانید تاثیر سایر عوامل تاثیرگذار در قیمت روز ماشین مانند رنگ‌شدگی یا تعویض قسمت‌های مختلف را هم لحاظ کنید. پس از تعیین این مشخصات بازه قیمتی خودرو بر روی نمایشگر نشان داده‌شده و شما می‌توانید از قیمت روز ماشین موردنظر خود اطلاع حاصل کنید.

قیمت روز ماشین اوتلندر

05

از سال 2001 که نام اوتلندر به فهرست خودروهای میتسوبیشی اضافه‌شده تا امروز، سه نسل از این خودرو تولید شده است. اما تنها نسل سوم آن در قالب دو فیس‌لیفت و در سال‌های 2014 و 2016 توسط آرین موتور به ایران رسید. هم‌اکنون در بازار دست‌دوم خودروهای ایران می‌توان مدل‌های 2014 تا 2018 اوتلندر را پیدا کرد.

با دیدن قیمت بین 1 تا 2 میلیاردی اوتلندر تولید سال‌های مختلف حتما برایتان روشن شده است که یک اشتباه کوچک در هنگام خرید اوتلندر می‌تواند منجر به ایجاد خسارت‌های زیادی شود. از دید کارشناسان همراه مکانیک اوتلندر یک کراس‌اوور خانوادگی است که ازنظر فنی قابل‌قبول بوده و کیفیت ساخت بالایی دارد. هرچند تجربه رانندگی با این خودرو یک تجربه دل‌چسب و لذت‌بخش است، اما در حضور رقبای دیگری مانند کیا سورنتو و سانتافه می‌توان گفت که اوتلندر ارزش خرید زیادی ندارد.

قیمت روز ماشین ایکس‌تریل

ایکس‌تریل یکی دیگر از کراس‌اوورهای محبوب ژاپنی در ایران است که پس از گذشت 13 سال از اولین حضور خود در بازارهای جهانی توانست به ایران راه پیدا کند. این شاسی‌بلند ژاپنی بر روی پلتفرم اختصاصی نیسان سوار شده و توانست نسبت به نسل‌های اول و دوم خود، حضور بسیار پررنگ‌تری را در بازارهای جهانی به ثبت برساند. نیسان ایکس‌تریل مدل 2016 تا 2018 در نمایشگاه خودرو همراه مکانیک وجود دارد. قیمت این خودروها به ترتیب 1.500، 1.700 و 2.150 میلیارد است.

به دلیل گسترده نبودن خدمات پس از فروش نیسان در ایران بسیاری از خریداران ایرانی ترجیح می‌دهند که پول خود را صرف خرید رقبای آلمانی ایکس‌تریل کنند.

بااین‌حال بسیاری از افراد حاضرند برای سوار شدن یک خودروی خاص ژاپنی این در دسترس نبودن قطعات را به جان خریده و چیزی بیش از 1.5 میلیارد را صرف خرید نیسان ایکس‌تریل کنند.

قیمت روز ماشین توسان

06

هیوندای توسان یکی از شاسی‌بلندهای کره‌ای است که یک سال پس از ارائه نسل سوم خود یعنی در سال 2016 به ایران رسید. توسان از آن دسته خودروهایی است که واردات آن هم از طریق شرکت‌های کرمان موتور و آسان موتور و هم از طریق نهادهای غیررسمی انجام گرفت. در حال حاضر مدل‌های 2007 تا 2017 هیوندای توسان در بازار خودروهای دست‌دوم ایران موجود هستند. قیمت این خودرو در بازه 560 میلیون تومان تا 1.700 میلیارد تومان قرار می‌گیرد.

از دید کارشناسی هیوندای توسان یکی از خودروهایی است که به دلیل خدمات پس از فروش بهتر نسبت به خودروهای نیسان در بازار دست‌دوم وضعیت بهتری دارد. به‌علاوه قرارگیری یک ظاهر جذاب و کابین جادار در کنار امنیت بالا، امکانات رفاهی مناسب و دوام فنی خوب توانسته هیوندای توسان را در گزینه‌های ابتدایی فهرست خریدارانی که قصد خرید شاسی‌بلند را دارند، قرار دهد.

سخن پایانی

اطلاع از قیمت روز ماشین شاسی‌بلند به شما کمک می‌کند تا در هنگام خرید یا فروش این نوع خودروها کاملا آگاهانه عمل کنید. چراکه قیمت بالای این کلاس از خودروها به شما امکان ارتکاب کوچک‌ترین اشتباه را نخواهد داد. ازاین‌رو همراه مکانیک برای جلوگیری از ضرر کردن شما کاربران محترم، ابزاری را برای تعیین قیمت خودرو طراحی کرده است که با استفاده از آن می‌توانید در کسری از ثانیه و تنها با وارد کردن مشخصات دقیق خودرو، از قیمت آن در بازار آگاه شوید. پس همین الان وارد سایت hamrah-mechanic.com/carprice شوید و قیمت روز ماشین خود را ببینید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها