رزم حسینی:

بیش از 4 میلیون تن کالا در حال ترخیص از گمرکات است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تاکنون 1.4 میلیون تن کالا از گمرکات ترخیص شده است، گفت: 4 میلیون و 300 هزار تن کالا به دستور رییس جمهوری درحال ترخیص است.

بیش از 4 میلیون تن کالا در حال ترخیص از گمرکات است
کد خبر: 447386
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ۱۴:۵۸:۳۹

اعتمادآنلاین| علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: همکاری مناسبی میان کمیسیون صنایع و وزارت صمت در حوزه خودرو، فولاد و معادن وجود دارد که موجب اتفاقات خوبی در این حوزه‌ها شده است.

وی درباره تعیین تکلیف معادن حبس شده، افزود: براساس تصمیم اخذ شده مقرر است، افرادی که پروانه بهره‌برداری دریافت کرده و مجوز اکتشاف داشتند اما معادن را بدون استفاده رها کرده‌اند، حداکثر 3 ماه فرصت داشته باشند تا معادن را فعال کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر 2 ماه از این مهلت گذشته و در صورتی که در یک ماه آینده معادن فعال نشود، به مزایده گذاشته و به افراد دارای اهلیت واگذار می‌شود.

مسئولیت گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است

رزم حسینی درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی به ویژه مرغ با وجود ترخیص نهاده‌های دامی و کالاها از گمرکات و بنادر، اضافه کرد: براساس تقسیم وظایفی که با وزارت جهاد کشاورزی انجام گرفته، مسئولیت گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه تاکنون 1/4 میلیون تن کالا از گمرکات ترخیص شده است، افزود: در مجموع 4 میلیون و 300 هزار تن کالا در بندر عباس و بندر امام خمینی (ره) وجود داشت که با توجه به دستور رئیس جمهور و بازدید بنده به سرعت در حال ترخیص است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کالاهای ترخیص شده تحویل وزارت جهاد کشاورزی می‌شود که این وزارتخانه باید از طریق سامانه بازارگاه توزیع کند.

رزم حسینی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی خواستار افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی بود اما ستاد تنظیم بازار در برابر این درخواست مقاومت کرد.

وی ادامه داد: اگر تولیدکنندگان نتوانند به تولید خود ادامه دهند ناچارند واحدهای تولیدی دام و طیور را تعطیل کنند؛ بنابراین اقدامات ما باید به گونه‌ای تنظیم شود که از یک سو تولیدکنندگان امکان ادامه تولید داشته باشند و از سوی دیگر قیمت در بازار داخلی متعادل باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره قاچاق سیگار هم گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسئول کنترل قاچاق در کشور است و وزارت صمت تنها یک عضو این ستاد است؛ آنچه ما می‌توانیم انجام دهیم در حوزه تولید داخل است که خوشبختانه برای افزایش تولید داخل اقدام کرده‌ایم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها