در مجمع سالیانه هیات بسکتبال گیلان چه گذشت؟

در این جلسه گزارش عملکرد یکساله هیات استان، گزارش مالی هیات و برنامه عملیاتی سال 1400 مورد بررسی، تائید و تصویب اعضای مجمع هیات بسکتبال گیلان قرار گرفت.

در مجمع سالیانه هیات بسکتبال گیلان چه گذشت؟
کد خبر: 447452
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ۰۷:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مجمع عادی سالیانه هیات بسکتبال گیلان به ریاست دکتر شبنم کلاهی دبیرکل فدراسیون بسکتبال در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

محمد رفیعی رییس هیات بسکتبال استان گیلان در ابتدای این جلسه با قدردانی از تلاش یکایک اعضای خانواده بزرگ بسکتبال گیلان در مسیر پیشبرد اهداف هیات و توسعه بسکتبال در استان اظهار داشت : خوشبختانه در سال جاری بر اساس ارزیابی‌های عملکردی اداره کل توانستیم از بین 51 هیات ورزشی استان حائز مقام دوم شویم در حالیکه پیش از این در رده بیستم قرار داشتیم.

وی در ادامه گزارش عملکرد هیات بسکتبال با اشاره به تشویق بخش خصوصی به ورود به عرصه تیمداری و ارتقاء وضعیت استان از این حیث از افزایش باشگاه‌ها به 19 باشگاه طی سال‌های اخیر، کسب 9 جام اول تا سومی و قهرمانی تیم‌ها در رقابت‌های کشوری و حضور 6 تیم آقایان و بانوان در لیگ‌های دسته یک و دو امسال به عنوان بخشی از افتخارات خانواده بزرگ بسکتبال استان خاطرنشان کرد: این افتخارات که مرهون زحمات کلیه دست اندرکاران و علاقه مندان ورزش پرطرفدار بسکتبال استان است که در مقایسه با گذشته بی سابقه بوده و در ادامه استان گیلان با حضور در سوپرلیگ حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت.

دکتر رفیعی در بخش دیگری از سخنانش، از توسعه همگانی بسکتبال و ابتکار راه اندازی بسکتبال نمایشی و خیابانی به عنوان یک ظرفیت موثر در استان و کشور یاد کرد و با ابراز خرسندی از استقبال شورای عالی ورزش همگانی استان به ریاست استاندار گیلان، اظهار داشت: در این بخش با بهره‌گیری از ظرفیت مدیران شهری و روستایی در سطح استان، تاکنون موفق به احداث 39 زمین بسکتبال خیابانی شده‌ایم و در تلاشیم این عدد را به 100 برسانیم.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به برگزاری کلینیک‌ها و دوره‌های دانش‌افزایی ویژه مربیان و داوران و پتانسیل بالای بسکتبال گیلان یادآور شد: در سال‌های گذشته شاهد صادرات بازیکن و حضور بالغ بر 9 نفر از بسکتبالیست‌های گیلانی در کشور بودیم و در جریان برگزاری طرح استعدادیابی مسابقات بین‌المللی 2024 نوجوانان یکی از استان‌های پرظرفیت شناخته شدیم و در این راستا و با هدف تقویت ورزشکاران در رده‌های مختلف سنی، برایشان مربی و کادر فنی مستقل در نظر گرفته‌ایم تا انشالله در آینده نزدیک شاهد درخشش و افتخارآفرینی آن‌ها در عرصه‌های ورزش کشور باشیم.

رئیس هیات بسکتبال گیلان در بخش دیگری از سخنانش، از پیشتازی استان گیلان در راه اندازی بسکتبال ساحلی در سطح کشور خبر داد و گفت: هم اکنون در سه نقطه از استان شاهد فعالیت این رشته از ورزش بسکتبال هستیم و خانواده بزرگ بسکتبال گیلان در این حوزه نیز در سطح کشور، اولین است.

رفیعی با اشاره به مضایق مالی موجود، خواستار حمایت بیش از پیش مسئولان امر و علاقه مندان این ورزش شد و با بیان اینکه بطور میانگین برای اعزام هر تیم به یک دوره مسابقات کشوری بالغ بر 40 میلیون هزینه صرف می‌گردد، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در بسکتبال با وجود هواداران و پایگاه اجتماعی منحصر به فرد آن، ارزش افزوده بسیاری در پی دارد و امیدواریم با روند روبه رشد ورزش بسکتبال در گیلان بتوانیم در آینده نزدیک یکی از قطب‌های ورزش بسکتبال در کشور باشیم و قهرمانان فراوانی از این بخش به جامعه ورزش بسکتبال ایران معرفی کنیم.

وی در پایان سخنانش، به عدم وجود سالن سرپوشیده اختصاصی بسکتبال در استان اشاره و خاطرنشان کرد: طی رایزنی صورت گرفته با اداره کل ورزش و جوانان استان، در صدد هستیم، ضمن شناسایی زمین مناسب برای احداث سالن اختصاصی بسکتبال و با مشارکت اداره کل و خیرین داوطلب، اولین سالن سرپوشیده استاندارد و اختصاصی بسکتبال استان را احداث کنیم.

در ادامه، شبنم کلاهی دبیرکل فدراسیون بسکتبال که بصورت آنلاین در این جلسه حضور داشت با تشکر از تلاش هیات و خانواده بسکتبال گیلان گفت: شناخت خوبی نسبت به ظرفیت‌ها، مربیان و منابع انسانی استان گیلان داریم و امیدواریم با مسیر رو به رشدی که هیات بسکتبال آغاز کرده، بیش از پیش نام گیلان را در عرصه‌های مختلف بسکتبالی بشنویم.

دبیرکل فدراسیون بسکتبال در خصوص معضل کمبود سالن اختصاصی بسکتبال در کشور افزود: این مشکل تنها مختص استان گیلان نیست و در تلاشیم تا راهکاری دائمی و ملی برای آن اتخاذ کنیم.

وی از طرح استعدادیابی ورزشکاران سراسر کشور و گسترش بسکتبال سه نفره برای توسعه بسکتبال در بین بانوان و آقایان را از اولویت های این فدراسیون برشمرد و گفت : فدراسیون بسکتبال با همه توان و تمرکز خود را در قالب روسای هیات استانی و با حمایت مدیران کل ورزش و جوانان کشور برای تقویت این رشته بکار میگیرد.

در ادامه نمایندگان مربیان، داوران و روسای شهرستان‌های حاضر در این جلسه به بحث پیرامون مسائل و مشکلات حوزه خود پرداختند.

فاضل بازیار معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان نیز در پایان این جلسه پاسخگوی سوالات حضار بود.

در این جلسه گزارش عملکرد یکساله هیات استان، گزارش مالی هیات و برنامه عملیاتی سال 1400 مورد بررسی، تائید و تصویب اعضای مجمع هیات بسکتبال گیلان قرار گرفت.

منبع: خط اول ورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها