کد خبر: 447461
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ۰۸:۰۳:۳۲
| |

«دمساز» شنیدنی شد

آلبوم «دمساز» به آهنگسازی و خوانندگی عبدالله ساورعلیا و تنظیم بهنام ارجمندی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«دمساز» شنیدنی شد
کد خبر: 447461
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۴ ۰۸:۰۳:۳۲

اعتمادآنلاین| «دمساز» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقی منتشر شده در روزهای اخیر است که به آهنگسازی و خوانندگی عبدالله ساورعلیا و تنظیم بهنام ارجمندی توسط حوزه هنری استان گلستان و همراهی مرکز موسیقی حوزه هنری شنیدنی شد.

در این اثر که چندی پیش به عنوان یکی از آثار برگزیده موسیقی در جشنواره تولیدات حوزه هنری کشور معرفی شده بود، صابر نظرگاهی نوازنده تار، بهنام ارجمندی نوازنده عود، فردین لاهورپور نوازنده نی، محسن میرزا زاده نوازنده دو تار، علیرضا دریایی نوازنده کمانچه و محسن بدری نوازنده سازهای کوبه‌ای گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

«آغاز» با شعر نظامی، «همراز» با اشعاری از خواجوی کرمانی و مولوی و تنظیم ساورعلیا، «نیاز» با شعر مولوی، «آواز» با شعر محمد حسین صغیر اصفهانی، «گداز» با شعر محمد حسین صغیر اصفهانی، «غماز» با شعر سعدی و «طناز» با شعر مولوی اسامی آثار منتشر شده در آلبوم «دمساز» هستند.

عبدالله ساورعلیا در یادداشتی به مناسبت انتشار این آلبوم نوشته است: «از هر گوشه این سرزمین پرگهر، نغمه‌هایی بر می‌خیزد که گوش دل را می‌نوازد و جان را به گلستان جمال الهی رهنمون می‌سازد. «دمساز» هم بر اساس موسیقی اقوام گلستان با کلامی از شاعران پارسی گوی ساخته شده تا نسیمی از این دریای بیکران عشق و عرفان بر مشام جام شیفتگان بوزد»

عبدالله ساورعلیا از جمله هنرمندان فعال حوزه موسیقی است که عضو کانون خوانندگان و مدرسان خانه موسیقی است. او موسیقی آوازی را نزد هنرمندانی چون شاپور رحیمی، کمال‌الدین عباسی، حسین عمومی و ناصر مجرد فراگرفته است.

این هنرمند از سال طی سال‌های گذشته در آموزشگاه‌های مختلف موسیقی به تدریس آواز مشغول است. ضمن اینکه حضور در چندین آلبوم و اجرای زنده در ایران و کشورهای دیگر به همراه پژوهش و تحقیقی در اجراهای موسیقی بومی از جمله فعالیت‌های این هنرمند در عرصه موسیقی است.

آلبوم «دمساز» با شماره ثبت اثر شماره 95-237 مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها